Na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie marka Porsche odważnie postawi na sport. Po 16 latach nieobecności w legendarnym wyścigu Le Mans, Porsche zaprezentuje modele 919 Hybrid oraz 911 RSR. Nie zabraknie również samochodów seryjnych - w Szwajcarii swą europejską premierę będzie miał model 911 Targa, a uwagę polskich fanów motoryzacji zwróci na pewno Macan.
Porsche 911 Targa wraca na rynek po kilkuletniej nieobecności. Powrót jest o tyle szczególny, że nowa generacja modelu jak żaden z poprzedników nawiązuje do kultowego pierwowzoru, wyprodukowanego w 1966 roku. Charakterystyczny srebrny pałąk bezpieczeństwa za głowami kierowcy i pasażera oraz panoramiczna tylna szyba budzą jednoznaczne skojarzenia z pierwszymi modelami Targi.
Tradycja i nowoczesność
Sylwetka Porsche 911 Targa to designerski majstersztyk, przedstawiający w nowoczesnej formie sprawdzoną, zachwycającą przed laty klasykę. Warty uwagi jest także w pełni automatyczny mechanizm składania dachu, który pozwala wykonać tę czynność w czasie zaledwie kilkunastu sekund.
Moc w dwóch wersjach
Nowa generacja Targi dostępna będzie w dwóch wersjach z napędem na cztery koła. Porsche 911 Targa 4 dysponować będzie 350-konnym silnikiem bokser o pojemności 3,4 litra, który w połączeniu z dwusprzęgłową skrzynią biegów PDK oraz pakietem Sport Chrono rozpędza auto do 100 km/h w zaledwie 4,8 sekundy. Mocniejszą odmianę 911 Targa 4S napędza 3,8-litrowa jednostka o mocy 400 KM. W wersji ze skrzynią PDK i pakietem Sport Chrono przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 4,4 s, a prędkość maksymalna wynosi 296 km/h. W zależności od rodzaju przekładni, średnie zapotrzebowanie na paliwo wynosi od 9,2 do 10,0 l/100 km, co przy osiągach tego modelu jest świetnym wynikiem.
Myślą o ekologii
Porsche 911 Targa pokazuje, że doskonałe osiągi mogą iść w parze z troską o ekologię. Emisja spalin modelu 911 Targa 4 mieści się w przedziale od 204 do 223 g/km, zaś w przypadku silniejszej wersji 4S - od 214 do 237 g/km, co spełnia normę emisji spalin Euro 6.
Autor: Agencja TVN / Źródło: Porsche/ materiały prasowe