Do poznańskiego magistratu dzwonią mieszkańcy i informują o zaniedbaniach w obiektach publicznych. Zwracają uwagę na brak płynu do dezynfekcji albo nienoszenie maseczek. Władze Poznania chcą "odpowiednio reagować" na takie zgłoszenia, dlatego uruchomiły specjalną elektroniczną skrzynkę: stop covid.
Urząd Miasta w Poznaniu wdraża nowe rozwiązanie, które ma pomóc w walce z koronawirusem. - Otrzymujemy telefoniczne zgłoszenia od mieszkańców o zaniedbaniach w obiektach użyteczności publicznej, na które wpływ ma samorząd. Dotyczą one na przykład niezachowywania dystansu społecznego, niestosowania środków do dezynfekcji oraz braku maseczek. Chcemy odpowiednio reagować na te sytuacje i w myśl obowiązujących zaleceń sanitarnych podejmować działania, które poprawią bezpieczeństwo epidemiczne - wskazała Magdalena Pietrusik-Adamska, dyrektor Wydziału Zdrowia i Spraw Społecznych.
Zastrzeżenia i wątpliwości można wysyłać mailem
Władze miasta przekonują, że każda informacja o tym, że trzeba podjąć lub wzmocnić działania na rzecz profilaktyki COVID-19 jest bardzo ważna. Dlatego teraz wszelkie zastrzeżenia i wątpliwości będzie można opisywać i wysyłać na specjalny adres stopcovid@um.poznan.pl. Takie rozwiązanie ma usprawnić działanie samorządu.
"Korespondencja kierowana na adres stopcovid@um.poznan.pl będzie informacją pozwalającą na monitorowanie sytuacji epidemicznej i - w miarę możliwości - podjęcie działań. Powiadomienie uznawane będzie za informację sygnalną, niewymagającą odpowiedzi zwrotnej" – informują władze miasta w komunikacie.
Źródło: PAP, TVN24
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock