- Kierowcy mogą przejechać 14-kilometrowym odcinkiem drogi ekspresowej S11, nazywanej zachodnią obwodnicą Poznania, wraz z węzłem autostradowym Poznań Zachód - poinformowała rzecznik GDDKiA Urszula Nelken. Wschodnia obwodnica czeka na pozwolenie inspektora budowlanego.
Zachodnia obwodnica łączy z autostradą A2 drogi: nr 5 z Wrocławia do Poznania oraz nr 11 z Bytomia do Kołobrzegu, i wyprowadzi ruch tranzytowy samochodów z centrum.
Kawałek po kawałku
Zbudowany odcinek stanowi południową część zachodniej obwodnicy od węzła Poznań Tarnowo Podgórne do węzła Poznań Zachód. Trasę otwierano etapami. W 2011 roku udostępniono kierowcom ośmiokilometrowy odcinek S11, który kończy się węzłem Tarnowo Podgórne, łączącym S11 z trasą 92 z Poznania w kierunku Pniew i Świecka.
Docelowo trasa kończyć się będzie węzłem Poznań Północ, który połączy budowaną drogę z trasą nr 11 prowadzącą z Poznania w stronę Piły.
Tak wyglądała budowa Budowę drogi ekspresowej S11 odc. Złotkowo - Autostrada A2 (Poznań Zachód) etap I od węzła Poznań Tarnowo Podgórne do węzła Poznań Zachód (A2) rozpoczęto w lipcu 2009 roku. Powstały nowe asfaltowe nawierzchnie, przebudowane zostały istniejące drogi: wojewódzka 307 oraz powiatowe i gminne. Wybudowano 4 węzły drogowe: Poznań Tarnowo Podgórne, Poznań Ławica, Poznań Dąbrówka i Poznań Zachód. Budowę węzła Poznań Zachód rozpoczęto w marcu 2011 roku. W przyszłości będzie można go połączyć z drogą ekspresową S5 w kierunku Wrocławia bez potrzeby przeprowadzenia dodatkowej rozbudowy.
Wschodnia czeka Jak poinformowała GDDKiA, wschodnia obwodnica stolicy Wielkopolski czeka na wydanie pozwolenia na użytkowanie. Na 35-km fragmencie drogi ekspresowej S5 z Gniezna do Poznania w niedzielę odbyła się kontrola Wielkopolskiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. - Oddanie do ruchu nastąpi wkrótce po wydaniu decyzji przez WINB oraz weryfikacji oznakowania pod kątem bezpieczeństwa ruchu drogowego - zapowiedziała rzeczniczka GDDKiA. Zaznaczyła, że obie inwestycje zostaną oddane do ruchu na miesiąc przed terminami kontraktowymi.
Jak podaje z kolei "Głos Wielkopolski", na razie na przeszkodzie stoi brak barier energochłonnych. - To zagraża bezpieczeństwu kierowców - mówi w rozmowie z gazetą Jerzy Witczak, Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego.
Autor: dp/mz / Źródło: PAP, TVN24, Głos Wielkopolski
Źródło zdjęcia głównego: tvn24