Filologia angielska - program język biznesu jest najpopularniejszym kierunkiem na Uniwersytecie Śląskim. Na jedno miejsce na tych studiach czeka ponad 30 kandydatów. Prawie nikt nie chce studiować geologii.
Na studiach stacjonarnych o niespełna 6,5 tysiąca miejsc ubiega się blisko 17 tys. kandydatów. Największa rywalizacja jest na kierunkach humanistycznych i społecznych - ale ze specjalizacją ekonomiczną. Pod względem popularności zaraz za anglistyką ukierunkowaną na język biznesu, plasuje się socjologia reklamy i komunikacji społecznej. Tam na jedno miejsce czeka niemal 24 kandydatów. Dalej znajdują się kierunki związane z pedagogiką i psychologią (ok 11 osób na miejsce).
Najmniej popularne są fizyka (0,38 osoby na miejsce), edukacja techniczno-informatyczna (0,37 os.) i Geologia gdzie o 80 miejsc "ubiega się" jedynie 20 chętnych.
Źródło: tvn24.pl, TVN24, PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN24