Netflix, TVN i Google to trzy marki, które odbiorcy najsilniej kojarzą ze wsparciem dla społeczności LGBT+ w Polsce. Tak wskazują wyniki tegorocznego badania "Aktywizm marek", realizowanego przez agencję Wavemaker. Zgodnie z nimi poparcie polskich konsumentów dla zaangażowania firm w kwestie polityczno-społeczne rośnie.
Jak wskazuje najnowsza edycja raportu "Aktywizm marek", przygotowywanego cyklicznie przez agencję mediową Wavemaker, Netflix, TVN i Google to trzy marki, które polscy konsumenci najsilniej kojarzą wsparciem dla mniejszości seksualnych. Na dalszych pozycjach uplasowały się kolejno: Facebook, Durex, IKEA, Zalando, "Gazeta Wyborcza", McDonald's i Nike.
O zaangażowaniu we wspieranie społeczności LGBT+ pierwszej trójki przekonanych było kolejno 17,6; 16,8 i 16,1 procent respondentów badania. Wyniki te były o kilka punktów procentowych niższe niż w przypadku ubiegłorocznej edycji. Zmiany nastąpiły też na dalszych pozycjach. Zabrakło na nich m.in. Empiku, na który w zeszłym roku wskazało aż 11 procent respondentów.
Polacy o aktywizmie marek. Ze wsparciem osób LGBT+ najsilniej kojarzą Netflix, TVN i Google
Względem poprzedniej edycji "Aktywizmu marek" nieznacznie zmieniło się też samo poparcie konsumentów dla zaangażowania firm we wspieranie społeczności LGBT+. W tym roku na jego pozytywną ocenę wskazało 44 procent respondentów badania, tj. o dwa punkty procentowe mniej niż w roku ubiegłym. Delikatny spadek zaobserwowano również w przypadku oceny popierania przez marki następujących kwestii: wspieranie osób starszych, prawa mniejszości narodowych i etnicznych, równość płci, wolność słowa i prawa dziecka. Najbardziej zmieniła się ocena badanych w sprawie wspierania przez firmy pomocy w Ukrainie. Tu liczba pozytywnych odpowiedzi spadła aż o 12 punktów procentowych.
Badani najsilniej poparli działania marek w obszarach ochrony środowiska, praw dziecka i pomocy ubogim. Samo zaangażowanie firm we wszelkie kwestie społeczno-polityczne pozytywnie oceniło 44 procent respondentów, a negatywnie kolejne 13 procent ankietowanych. Jak wskazuje Wavemaker, w porównaniu z wcześniejszymi edycjami raportu odsetek aprobujących takie działania wzrósł, a negujących zmalał.
W najnowszym wydaniu "Aktywizmu marek" ich zwolennicy przekonywali, że firmy powinny się angażować, ponieważ są odpowiedzialne za to, w jakim świecie żyjemy i dysponują środkami na finansowanie pozytywnych działań. Z kolei przeciwnicy wspierania przez marki kwestii społeczno-politycznych przekonywali, że firmy decydują się na nie jedynie ze względu na zyski. "Od tego są rządy, a nie firmy" - wskazywali.
Źródło: Wavemaker
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock