Jeszcze tylko dziś osoby niepełnosprawne mogą zgłaszać chęć głosowania korespondencyjnego. Wniosek w tej sprawie trzeba zgłosić wójtowi burmistrzowi lub prezydentowi miasta. Można to zrobić ustnie, pisemnie, telegraficznie, telefaksem lub w formie elektronicznej. Wzór wniosku znajduje się na stronie internetowej Państwowej Komisji Wyborczej.
W zgłoszeniu trzeba podać: imię, nazwisko, imię ojca, datę urodzenia, numer PESEL (w przypadku obywatela UE numer paszportu lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość) oraz adres, na który ma być przesłany pakiet.
Ponadto w zgłoszeniu należy oświadczyć, że jest się wpisanym do rejestru wyborców w danej gminie. Trzeba zaznaczyć, których wyborów dotyczy zgłoszenie. Należy do niego także dołączyć kopię orzeczenia o niepełnosprawności a także żądanie załączenia nakładki w alfabecie Braille'a, o ile wyborca ich sobie zażyczy.
Pakiet wyborczy
Wyborca, który złożył wniosek ws. głosowania korespondencyjnego, najpóźniej w poniedziałek, 10 listopada powinien otrzymać do rąk własnych pakiet wyborczy (za pokwitowaniem odbioru).
Zawiera on zaadresowaną kopertę zwrotną, kartę (karty) do głosowania, kopertę na kartę (karty) do głosowania oraz oświadczenie o osobistym i tajnym oddaniu głosu na karcie do głosowania, a także nakładka w alfabecie Braille'a, jeśli wyborca jej zażądał.
Co ważne, pracownik Poczty Polskiej powinien zgłosić się po odbiór pakietu najpóźniej w piątek, 14 listopada. Przesyłka przekazywana jest bezpłatnie. Głosy oddane za pomocą poczty muszą trafić do właściwej komisji obwodowej do zakończenia głosowania. Wybory samorządowe odbędą się 16 listopada.
Autor: mn//rzw / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: TVN 24