Grupa ITI i Grupa Canal+ sprzedają większościowy udział w TVN grupie Scripps Networks Interactive

Polska

Scripps Networks InteractiveGrupa ITI i Grupa Canal+ sprzedają większościowy udział w TVN grupie Scripps Networks Interactive

Grupa ITI i Grupa Canal+ zawarły umowę sprzedaży większościowego pakietu udziałów w spółce TVN. Nabywcą jest Southbank Media Ltd., brytyjska spółka należąca do amerykańskiej firmy Scripps Networks Interactive. SNI zapłaci za udziały w TVN 584 mln euro.

Komunikat TVN

Grupa ITI i Grupa Canal+ Zawierają Umowę Sprzedaży Udziałów w N-Vision B.V. na Rzecz Southbank Media Ltd., Brytyjskiej Spółki Zależnej od Scripps Networks Interactive. Scripps Networks Interactive zapłaci 584 mln euro za 100 proc. udziałów w N-Vision, która na etapie rozliczenia Umowy będzie posiadała bezpośrednio i pośrednio, poprzez Polish Television Holding B.V. ("PTH"), w przybliżeniu 52,7 proc. udziału w kapitale TVN S.A. Scripps Networks Interactive przejmie zobowiązania wynikające z obligacji wyemitowanych zarówno przez Polish Television Holding, jak i TVN o wartości nominalnej odpowiednio 300 i 540 mln euro. Scripps Networks Interactive jest jednym z wiodących producentów atrakcyjnych treści lifestylowych o tematyce kulinarnej, podróżniczej i związanej z prowadzeniem domu dla telewizji, internetu i nowych platform. Jest właścicielem popularnych marek telewizyjnych i internetowych takich jak HGTV, DIY Network, Food Network, Cooking Channel, Travel Channel oraz Great American Country, które docierają łącznie do ponad 190 mln odbiorców miesięcznie.

Serwisy internetowe uzupełniają treści telewizyjne o inspirujące informacyjne materiały video i mediów społecznościowych. W ujęciu globalnym kanały Scripps Networks Interactive docierają do milionów odbiorców w Ameryce Północnej i Południowej, Azji, w Europie, na Bliskim Wschodzie oraz w Afryce. Markus Tellenbach, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny TVN S.A., powiedział: - Umowa ze Scripps Networks Interactive jest wyrazem uznania dla ciężkiej pracy i zaangażowania każdego z pracowników TVN w stworzenie największej i najbardziej znanej firmy medialnej w Polsce. Zespół Scripps Networks Interactive zdaje sobie sprawę ze znaczenia polskiego rynku i z wagi, jaką ma tworzenie inspirujących treści, które przykuwają uwagę odbiorców. Cieszy nas, że staniemy się częścią Scripps Networks Interactive oraz że w nadchodzących latach będziemy razem rozwijać i wzmacniać pozycję naszej firmy. Kenneth W. Lowe, Przewodniczący Rady Nadzorczej, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Scripps Networks Interactive, stwierdził: - Transakcja ta stanowi ważny krok w nieustającym strategicznym umacnianiu naszej międzynarodowej pozycji oraz zapewnia nam znaczący wzrost zasięgu w Europie. Polska posiada dynamiczny rynek medialny z dużym potencjałem rozwojowym. TVN posiada imponujące portfolio kanałów oraz serwisów i stanowi niezwykle kreatywną firmę, osiągającą pod kierownictwem Markusa Tellenbacha świetne wyniki finansowe. TVN będzie znaczącym wzmocnieniem dla działalności Scripps Networks Interactive i cieszy nas perspektywa pracy nad osiągnięciem naszych ambitnych celów w regionie, razem z całym zespołem TVN. Bruno Valsangiacomo, Prezydent i współzałożyciel Grupy ITI, skomentował: - Wraz z naszym partnerem, Grupą Canal+, uzgodniliśmy warunki sprzedaży naszego większościowego udziału w TVN. Jesteśmy dumni, że możemy przekazać spółkę w ręce Scripps Networks Interactive - firmy o 140-letniej historii, jednej z najlepiej przewidujących nowe trendy koncernów mediowych w Ameryce. Po utworzeniu TVN w 1997 roku i zapewnieniu jej pozycji najważniejszej telewizję w Polsce, najistotniejszym naszym celem było zabezpieczenie ciągłości działania, utrzymania wysokiej jakości oraz dziennikarskiej niezależności firmy. Jestem przekonany, że Scripps Networks Interactive jest idealnym partnerem dla TVN, takim który zapewni spółce dalszy rozwój, jednocześnie ze świeżym spojrzeniem na polski rynek mediów. Zamknięcie Umowy uzależnione jest od spełnienia zwyczajowych warunków zawieszających, w tym uzyskania właściwych zgód regulacyjnych. Nomura International Plc pełni rolę wyłącznego doradcy finansowego TVN. J.P. Morgan Limited oraz Bank of America Merrill Lynch są doradcami finansowymi Grupy ITI i Grupy Canal+.

KOMUNIKAT TVN

KOMUNIKAT GRUPY ITI

Grupa ITI i Grupa Canal+ poinformowały o sprzedaży większościowego udziału w TVN SA (TVN), wiodącym nadawcy telewizyjnym w Polsce, spółce Southbank Media Ltd, zarejestrowanej w Londynie i należącej do amerykańskiej grupy Scripps Networks Interactive.

Zgodnie z warunkami transakcji spółka N-Vision B.V, zarejestrowana w Amsterdamie, która bezpośrednio i pośrednio kontroluje łącznie 52,7 proc. udziałów w TVN, będzie przejęta przez Southbank Media Ltd. należący do grupy Scripps Networks Interactive. Łączna kwota, którą nabywca zapłaci Grupie ITI i Grupie Canal+, to 584 mln EUR. Southbank Media Ltd przejmie także dług w postaci obligacji 11 proc./12 proc. Senior PIK Toggle Notes o wartości nominalnej 300 mln euro, wyemitowanych przez Polish Television Holdings B.B. Transakcja musi zostać zaakceptowana przez stosowne urzędy nadzorujące rynek

Bruno Valsangiacomo, Prezydent, współzałożyciel i udziałowiec Grupy ITI, powiedział: - Wraz z naszym partnerem, Grupą Canal+, zakończyliśmy z powodzeniem sprzedaż naszego kontrolnego pakietu udziałów w Grupie TVN. Jesteśmy dumni i szczęśliwi, że oddajemy TVN w dobre ręce Scripps Networks Interactive. Biorąc pod uwagę, że od założenia TVN w 1997 roku zbudowaliśmy tę firmę od podstaw, tworząc jednego z największych nadawców telewizyjnych w Polsce, było dla nas ważne, by zapewnić jej ciągłość, jakość i niezależność.

Scripps Networks Interactive, firma rodzinna ze 140-letnią historią na rynku mediów, jest idealnym partnerem dla Grupy TVN i wszystkich zainteresowanych udziałowców. Jestem przekonany, że Scripps przyczyni się do dalszych, wyjątkowych sukcesów TVN, a jednocześnie wzbogaci krajobraz medialny w Polsce.

Bertrand Meheut, CEO Grupy Canal+, dodał: - Transakcja pozwala nam na skoncentrowaniu się na realizacji strategii związanej z płatną telewizją w Polsce. Canal+ będzie w dalszym ciągu podtrzymywał swoje zainteresowanie rozwojem w Polsce, która jest dla Grupy drugim największym rynkiem po Francji. Będziemy koncentrować się na rozwoju nc+, wiodącej w Polsce platformy płatnej telewizji w segmencie premium. Będziemy także blisko współpracować z TVN, do którego należy 32 proc. udziałów w nc+. Scripps Networks Interactive będzie więc naszym kluczowym partnerem i jesteśmy bardzo zadowoleni z perspektywy naszej współpracy.

Doradcami finansowymi Grupy ITI oraz Grupy Canal+ są J.P. Morgan Limited i Bank of America Merrill Lynch, a za doradztwo prawne odpowiadają kancelarie Weil, Gotshal & Manges oraz Orrick, Herrington & Sutcliffe. Nomura International Plc jest wyłącznym doradcą finansowym TVN.

KOMUNIKAT GRUPY ITI

Źródło: TVN

Źródło zdjęcia głównego: tvn24