Wykład "Facebóg - czyli Kościół w social media", nauka narzędzi oferowanych przez Google i ćwiczenia w udzielaniu tzw. "setek", czyli wypowiedzi dla radia i telewizji - tego m.in. uczą się uczestnicy warsztatów dla rzeczników prasowych instytucji kościelnych w diecezji radomskiej. Bierze w nich udział ponad 70 osób duchownych i świeckich na co dzień reprezentujących Kościół w kontaktach z mediami.
Na warsztatach rzecznicy poznali już techniki korzystania z portali społecznościowych. W trakcie wykładu "Facebóg - czyli Kościół w social media", dowiedzieli się m.in. że są one "wymarzoną platformą do ewangelizacji". O tym, jak działać w internecie opowiedzą też franciszkanie prowadzący własny wideoblog.
Słuchacze będą się też uczyć pod okiem dziennikarzy największych polskich stacji, jak prawidłowo występować przed kamerą telewizyjną.
Warsztaty dla rzeczników prasowych instytucji kościelnych odbywają się od kilku lat. Jak argumentują przedstawiciele Kościoła, jest to niezbędne ponieważ prawie wszystkie diecezje i coraz więcej zgromadzeń zakonnych ma już osoby odpowiedzialne za kontakty z mediami. Jednym z organizatorów warsztatów jest rzecznik prasowy Episkopatu ks. Józef Kloch.
Źródło: PAP