Słyszą groźby, plują na nich, dlatego uczą się bronić

Koleje Śląskie rozpoczęły szkolenia dla pracowników z reagowania w sytuacjach kryzysowych
Koleje Śląskie rozpoczęły szkolenia dla pracowników z reagowania w sytuacjach kryzysowych
Źródło: Longfin Media / Shutterstock
Co robią pasażerowie w pociągach? - To zarówno akty słownej, jak i fizycznej agresji: wulgaryzmy, groźby, plucie, szarpanie, uderzenia, w skrajnym przypadku próba wyciągnięcia z wagonu - mówi TVN24+ rzecznik prasowy Kolei Śląskich Bartłomiej Wnuk. W odpowiedzi na agresję pasażerów firma wprowadza specjalne szkolenia dla swoich pracowników.
Artykuł dostępny w subskrypcji
Kluczowe fakty:
  • W pierwszym półroczu 2025 roku Koleje Śląskie odnotowały 73 przypadki agresji w stosunku do pracowników pociągów - o 27 więcej niż w całym 2024 roku. W PKP Intercity w zeszłym roku było takich zdarzeń 45.
  • - Niedawno konduktorka została uderzona w twarz, policja udostępniła zapis z monitoringu w pociągu i ludzie wskazali podejrzanego - opisuje Bartłomiej Wnuk.
  • KŚ rozpoczęły cykl praktycznych szkoleń dla pracowników z reagowania w sytuacjach kryzysowych. Podobne szkolenie wprowadziło PKP Intercity.

Czy w pociągach jest bezpiecznie? - Przewozimy rocznie 22 miliony pasażerów, codziennie na tory wyjeżdża około 480 pociągów Kolei Śląskich, w których jest bezpiecznie. Ale dmuchamy na zimne i wprowadzamy cykl praktycznych szkoleń z reagowania w sytuacjach kryzysowych - wyjaśnia rzecznik prasowy KŚ Bartłomiej Wnuk.

Czytaj także: