Rosyjscy i Ukraińscy producenci planują ekspansję na polski rynek - donosi "Rzeczpospolita". Zza wschodniej granicy ma nas zalać morze alkoholi - ale tych z górnej półki.
Pierwszym produktem, który miałbyby trafić w gusta polskiego smakosza ma być Parliament Vodka najpopularniejsza w Rosji wódka klasy premium. Chciałaby wprowadzić ją nad Wisłę firma Central European Distribution Corporation, która już teraz kontroluje jedną trzecią polskiego rynku, głównie za pomocą marek Bols, Żubrówka i Soplica. W celu nabycia praw do marki Parliament Vodka, napisała list intencyjny. Według informacji "Rz", CEDC negocjuje także z firmą Soyuz-Victan, której okręt flagowy o tej samej nazwie jest szóstą najpopularniejszą wódką na świecie. Ekspansję na naszym rynku planują także Ukraińcy. Ich Nemiroff trafił w lutym do dużych sklepów, teraz ma być dostępny również na stacjach benzynowych. Inna wódką z Kijowa może być Khortytsa, która w 2006 była najdynamiczniej rozwijającą się marką wódki na świecie. Wprowadzić chce ją Trading House Megapolis. Wprowadzenie konkurencyjnych dla tradycyjnych polskich marek może się opłacić. Co prawda, udział zagranicznych produktów na tym rynku wynosi obecnie jedynie ok. 4 proc., ale w okresie od stycznia do kwietnia 2007 r. Polacy kupili ich o 37 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2005 r.
Źródło: "Rzeczpospolita"