Włoski dom mody Marni, znany m.in. ze współpracy z H&M, został sprzedany. Większościowy pakiet akcji firmy kupił Renzo Rosso, właściciel marek Diesel, Maison Martin Margiela i Viktor & Rolf. - Chcę stworzyć koncern mody składający się z kilku międzynarodowych marek - ogłosił swoje plany biznesmen tuż po potwierdzeniu spekulacji, że stał się właścicielem Marni.
- Obiecuję wnieść nową energię i pieniądze, aby dodać blasku marce - zapowiedział Renzo Rosso i tym samym potwierdził pogłoski sprzed kilku dni, że nabył większościowy pakiet udziałów w mediolańskim domu mody Marni.
Wysokość transakcji jest tajemnicą, ale pewne jest, że biznesmen będzie wiceprezesem w Marni, gdzie władzą będzie się dzielił z Giannim Castiglionim. Zaś Consuelo Castiglioni pozostanie dyrektorem kreatywnym odpowiadającym za artystyczną stronę marki, którą z mężem założyła w 1994 roku.
"Dżinsowy geniusz" śni o potędze
57-letni Rosso, nazywany przez media "dżinsowym geniuszem" dzięki potędze marki Diesel, zdradził, że nowy nabytek to nie koniec jego planów. Pod szyldem swojej spółki holdingowej Only the Brave planuje zbudować we Włoszech koncern mody składający się z kilku międzynarodowych marek.
- Marzę, by stworzyć modową grupę: nowoczesną, rozpoznawalną i długowieczną. Coś, co będzie alternatywą dla koncernów już istniejących - zdradził swoje plany w rozmowie z branżowym magazynem "WWD".
To marzenie nie jest dalekie od rzeczywistości: Rosso kontroluje już takie marki, jak Diesel, Viktor & Rolf i Maison Martin Margiela. Zajmuje się również dystrybucją Vivienne Westwood Red Label, Just Cavalli, Dsquared2 oraz Marc Jacobs Men.
- Pracujemy nad skonsolidowaniem grupy i szukamy następnych, którzy będą chcieli do nas dołączyć - zapowiedział.
Marni już nie w rękach rodziny
Dla Marni partnerstwo z Rosso oznacza spory finansowy zastrzyk, który pozwoli na rozwój i ekspansję na rynki zachodnie. Do tej pory dom mody pozostawał w rękach rodziny Castiglionich, którzy szczycili się tym, że produkcja w całości odbywa się we Włoszech i bez sprzedaży licencji innym firmom.
Na sprzedaży kolekcji dla kobiet, mężczyzn i dla dzieci w 16 krajach na świecie zarabiali ok. 150 mln dol. rocznie.
Autor: am\mtom / Źródło: WWD, tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe