Tylko w TVN24 GO
Wykreowani. Influencerzy stworzeni przez AI
Reklamują realne produkty, ale sami są wirtualnymi tworami. Choć fizycznie nie istnieją, bywa, że ktoś się im oświadcza. Influencerzy wykreowani przez sztuczną inteligencję stają się coraz popularniejsi. Mają tysiące fanów w mediach społecznościowych, prowadzą programy telewizyjne i trafiają na okładki pism, a tak naprawdę nie są ludźmi. Mogą zarabiać od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych za post reklamowy. Wykreowane awatary zaczynają także odgrywać rolę naszych przyjaciół i partnerów. Poza nadaniem im konkretnych cech wyglądu możemy rozmawiać z nimi przez całodobowy czat, również kontrolowany przez AI. Wielu samotnych użytkowników nieświadomie wchodzi w interakcje ze sztucznie wykreowanymi postaciami, narażając się w ten sposób na szkody psychiczne, a nawet materialne. Trzeba się zastanowić, czy to tylko ulotny trend, czy początek nowej ery w komunikacji społecznej. Zmiany na pewno nas czekają. Dziennikarz TVN24 Marcin Barszcz pokazuje świat, w którym granica pomiędzy rzeczywistością a tym, co wirtualne, zaczyna się coraz bardziej zacierać.