Kampania "Branded for Life" ma przyciągnąć klientów do sklepów marki.
Według regulaminu, ze strony internetowej Ecko można ściągnąć szablony tatuaży: nosorożca lub charakterystyczne nożyczki, które są logo marki. Każdy kto sobie je wytatuuje (tatuaż musi być trwały) dostanie 20-procentową zniżkę na wszystkie produkty Ecko do końca życia.
Pierwszy na apel odpowiedział 25-letni Simon Sanchez z Houston, który wytatuował sobie nosorożca na łydce. - Pracowałem w lokalnym sklepie Ecko i nawet po pracy nosiłem ubrania tej marki, na które jako pracownik miałem 30 procent zniżki. Po odejściu nadal chciałem mieć rabat – wyjaśnił swoją decyzję.
Wysłał zdjęcie do firmy, a ta pochwaliła się nim w mediach. To zachęciło kolejnych mężczyzn: jeden wytatuował sobie logo na bicepsie prawej ręki, a drugi na plecach.
Zabawa dla idiotów?
Kontrowersyjny pomysł najpierw zaczęto wyśmiewać na portalach społecznościowych. Jeden z internautów napisał: "Ecko chce być Bogiem i bawić się nami jak marionetkami. To zabawa tylko dla idiotów".
"Najgłupsza kampania promocyjna, o jakiej słyszałem" - napisał inny. Kolejny dodał: "Ktoś musi być głupi jak diabli, by w to wejść".
Kampanię skrytykowały amerykańskie media. "New York" oburzył się, że pomysł jest oszustwem i krzywdzi ludzi chwytliwym hasłem, a tak naprawdę niewiele oferuje. Bo 20 procent rabatu to nie jest dużo, zwłaszcza, że produkty Ecko należą do tanich, np. kupując koszulkę za 19,50 dolarów zaoszczędzi się zaledwie 3 dolary.
Poza tym, wystarczy, że na stronie internetowej Ecko zalogujemy się, by otrzymywać newsletter, marka od razu na wszystkie swoje projekty daje 15 procent zniżki.
Na zarzuty nikt z firmy nie zareagował.
Kiedyś koszulki, dziś imperium
Firmę Marc Ecko Enterprises w 1993 roku założył Amerykanin Marc Milecofsky, który zaczynał działalność na rynku odzieżowym od sprzedaży T-shirtów w połowie lat 80.
Dziś w skład jego przedsiębiorstwa wchodzi m.in. kilka marek dla młodych mężczyzn i dla dzieci, głównie z ubraniami i akcesoriami inspirowanymi sportem, a także marki z butami i zegarkami. Wśród nich najbardziej znana jest Ecko.
Milecofsky wydaje też magazyn lifestyle'owy "Complex", który rozchodzi się w ok. 340 tys. egzemplarzy. Produkuje również gry wideo i filmy do internetu.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Ecko