2,6 miliona Polaków cierpi na zaburzenia erekcji, leczy je - pięć procent. Wiedza o antykoncepcji leży. Pary nie rozmawiają o "tych sprawach". Chce to zmienić kampania społeczna "Seks to zdrowie. Dbajmy o nie!". Jej twórcy ogłaszają konkurs na plakat.
Konkurs Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej jest elementem kampanii społecznej promującej zdrowie seksualne. Chodzi o to, by uświadomić Polakom wagę problemu i zachęcić wszystkich tych, którzy mają kłopoty z mówieniem o "tych sprawach", do pokonania wstydu i konsultacji z lekarzem. Inicjatorem przedsięwzięcia jest Fundacja Promocji Zdrowia Seksualnego, która objęła patronat nad Ogólnopolskim Programem Zdrowia Seksualnego.
Plastyczne zobrazowanie tak istotnego tematu, jakim jest zdrowie seksualne, pomoże uświadomić opinii publicznej, że uważane za wstydliwe tematy seksu wymagają szczerej i otwartej rozmowy – między partnerami i z lekarzem Plastyczne zobrazowanie tak istotnego tematu, jakim jest zdrowie seksualne, pomoże uświadomić opinii publicznej, że uważane za wstydliwe tematy seksu wymagają szczerej i otwartej rozmowy – między partnerami i z lekarzem
Badania pokazują, że Polacy coraz częściej skarżą się na różnego rodzaju problemy związane z życiem seksualnym. Według Polskiego Towarzystwa Medycyny Seksualnej, na zaburzenia erekcji cierpi w Polsce już 2,6 miliona mężczyzn. Zaledwie 5 proc. spośród nich poddaje się leczeniu. A to wierzchołek góry lodowej.
Tabu "tych spraw"
Zdaniem lekarzy seksuologów, kwestia problemów intymnych oraz antykoncepcji w Polsce nadal pozostaje tematem tabu. Polacy nie potrafią rozmawiać ze swoimi partnerami o seksie, szczególnie, gdy w tej sferze pojawiają się problemy. Zarówno mężczyźni, jak i kobiety często wstydzą się przyznać lekarzowi do intymnych problemów, a lekarze nie pytają o zdrowie seksualne. Efektem takiego fałszywego wstydu jest nie tylko spadek jakości życia, ale i pogorszenie się relacji między partnerami, co w konsekwencji często prowadzi do rozpadu związku.
Seks na plakat
- Plastyczne zobrazowanie tak istotnego tematu, jakim jest zdrowie seksualne, pomoże uświadomić opinii publicznej, że uważane za wstydliwe tematy seksu wymagają szczerej i otwartej rozmowy – między partnerami i z lekarzem – mówi seksuolog, dr Andrzej Depko. Przesłanie plakatów skierowane jest zarówno do pacjentów, jak i do lekarzy pierwszego kontaktu.
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 20 maja. Prace nagrodzonych artystów oraz plakaty innych wybranych autorów zostaną zaprezentowane 27 maja na wernisażu w Warszawie, w Galerii STGU przy ul. Foksal 11. Wybrane prace konkursowe będzie można też zobaczyć na wystawach organizowanych w kilku największych miastach Polski, w tym w Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Trójmieście.
Źródło: tvn24.pl, CNN
Źródło zdjęcia głównego: Fundacja Promocji Zdrowia Seksualnego