Godfrey Gao to pierwsza azjatycka twarz domu mody na świecie. Louis Vuitton podpisał z nim kontrakt na reklamę męskiej kolekcji na sezon wiosna-lato 2011. To próba zadowolenia gustów Dalekiego Wschodu – Chiny są obecnie największym konsumentem luksusowej mody.
Oczy branży dóbr luksusowych – win, gadżetów, samochodów i mody - zwrócone są na Azję. Chiny stały się bowiem ogromnym konsumentem, więc producenci starają się zadowolić ich gusta. Pod koniec ub.r. amerykański koncern kosmetyczny Estee Lauder podpisał pierwszy w historii kontrakt reklamowy z chińską modelką, Liu Wen. Teraz francuski producent toreb i ubrań Louis Vuitton zrobił to samo – na twarz swojej najnowszej kolekcji wybrał kanadyjsko-tajwańskiego aktora Godfreya Gao.
Z telenowel do reklamy
27-letni Gao zainteresował firmę, bo jest gwiazdą w całej Azji. Naprawdę nazywa się Gao Yi Xiang, gra w znanych telenowelach skierowanych głównie do kobiet, a paparazzi uganiają się za nim od Hongkongu po Pekin. W krajowych wydaniach na całym Dalekim Wschodzie gości na okładkach magazynów „Vogue” i „Esquire”, których czytelnicy to klienci luksusowej mody.
I nie ma znaczenia, że urodził się w Vancouver, urodę odziedziczył bowiem po rodzicach z Tajwanu. Ma 195 cm wzrostu i urodę hollywoodzkiego amanta. Jest idealnym uosobieniem marki, do której aspirują młodzi Chińczycy. Vuitton nie zapomina, że 26-procentowy wzrost sprzedaży w ub.r. zawdzięcza bogatym klientom w Chinach.
W światowych mediach zadebiutowała pierwsza reklama z Gao. Aktor zachęca w niej do kupienia flagowego produktu Louis Vuitton – torby Damier Graphite „Elvis”. W kolejnych częściach kampanii będzie reklamował ubrania z męskiej kolekcji wiosna-lato 2011.
Gorbaczow też daje twarz
Louis Vuitton to luksusowy dom mody z Paryża, który słynie z torebek i waliz ze skóry z charakterystycznym logo. Ich fanami są największe gwiazdy: m.in. Madonna, Angelina Jolie, Jennifer Lopez, Beyonce i David Beckham. Gwiazdy też występują w kampaniach reklamowych marki; do twarzy Vuittona dołączyli nawet: Keith Richards z Rolling Stones i były prezydent ZSRR Michaił Gorbaczow.
Firma nosi nazwę po jej twórcy Louisie Vuittonie, który założył ją w 1854. Dziś należy do jednego z największych na świecie koncernów dóbr luksusowych miliardera Bernarda Arnault – LVMH, który skupia ponad 60 różnych marek, m.in. domy mody Christian Dior, Celine i Givenchy, zegarki TAG Heuer, sieć sprzedaży kosmetyków Sephora i alkohole Moët & Chandon i Hennessy.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: materiały prasowe