Dzięki Lady Gadze luksusowe magazyny zaliczyły w 2010 roku rekordowe zyski – podaje Audit Bureau of Circulation, które monitoruje amerykański rynek prasowy. Dzięki niemal nagiej artystce "Rolling Stone" był najgłośniejszą okładką roku, a "Cosmopolitan" najlepiej się sprzedał.
Lady Gaga była najczęściej pojawiającą się gwiazdą na okładkach amerykańskich pism w 2010 roku. Audit Bureau of Circulation zajął się tylko tytułami luksusowymi - miesięcznikami i dwutygodnikami. Brał pod uwagę zainteresowanie medialne okładkami, a przede wszystkim ich wpływem na sprzedaż gazet.
Cztery pisma, 3 mln egzemplarzy
Wygrały cztery tytuły: "Cosmopolitan", "Vanity Fair", "Elle" i "Rolling Stone". Choć najwięcej sprzedało się egzemplarzy tego pierwszego (aż 1,7 mln) i drugiego (450 tys.), to największy rozgłos towarzyszył tej ostatniej. Na okładce muzycznej biblii z lipca 2010 Lady Gaga wystąpiła niemal nago i z dwoma karabinami. Zdjęcie autorstwa Terry'ego Richardsona wywołało tak wielkie zainteresowanie na całym świecie, że pomogło sprzedać tytuł w ilości 245 tys. egzemplarzy.
Z obliczeń Audit Bureau of Circulation wynika, że bestsellery roku to właśnie zasługa Lady Gagi, dzięki której sprzedało się ok. 3 mln egzemplarzy zaledwie czterech pism.
Z gołym biustem
Druga na liście jest Rihanna. To jej zdjęcia wywoływały równie duże emocje. Najpopularniejsza z nich to okładka magazynu dla mężczyzn "GQ" ze stycznia, na której 22-latka z Barbadosu wystąpiła z gołym biustem.
Źródło: tvn24.pl