Będą zmiany w algorytmie odpowiedzialnym za wyświetlanie treści w popularnym serwisie społecznościowym. Dzięki temu użytkownicy mają widzieć posty bardziej dopasowane do swoich zainteresowań.
O najnowszych zmianach przygotowanych dla Facebooka poinformowali programiści serwisu Asha Yu i Sami Tas. Chodzi o modyfikację algorytmu, który odpowiada za wybór treści, jakie wyświetlają się użytkownikom w aktualnościach.
Nie tylko "lajki"
Często internauci zatrzymują się na dłużej przy wybranym wpisie, a potem ani go nie udostępniają, ani nie komentują. Od teraz serwis będzie mierzył co do sekundy czas spędzany przy konkretnych postach i na tej podstawie będzie badał zainteresowania użytkowników.
Obecnie Facebook automatycznie pokazuje przede wszystkim te treści, które wywołują największą aktywność. Dlatego użytkownicy widzą głównie posty z dużą liczbą polubień, komentarzy czy udostępnień. Dodanie do tych wskaźników czasu, jaki poświęcamy konkretnym wpisom, ma sprawić, że użytkownicy będą teraz otrzymywali informacje bardziej dopasowane do swoich oczekiwań i zainteresowań.
Autor: kl,ts//rzw / Źródło: Mashable