Świat coraz bardziej kocha wodę w butelkach, a Polska wyróżnia się tempem wzrostu - donosi "Puls Biznesu".
W tym roku po raz pierwszy światowa sprzedaż wody butelkowanej przebije wynik napojów gazowanych, choć obie będą rosły - ogłosiła firma badawcza Canadean. - Spożycie wody w Azji i Europie Zachodniej już przewyższa spożycie napojów gazowanych, a w tym roku dołączy do tego grona również Europa Wschodnia - mówi Fiona Baillie, analityk Canadean.
Woda smakuje bardziej niż piwo
Pod tym względem jesteśmy zdecydowanie w zachodniej części kontynentu. W zeszłym roku kupiliśmy 2,2 mld litrów napojów z bąbelkami i prawie 3,4 mld litrów wody. Mimo to - inaczej niż na Zachodzie - dynamika sprzedaży w Polsce tej drugiej ma nie zwalniać. W 2018 r. woda pod względem spożycia ma przebić piwo - obecnie najpopularniejszy z napojów. Na rynku debiutują kolejni gracze, niekoniecznie wyspecjalizowani w produkcji wody. Zdaniem Bogdana Szladewskiego - wiceprezesa firmy Uzdrowiska Kłodzkie - Grupa PGU, producenta Staropolanki oraz Wielkiej Pieniawy, w tej części napojowego rynku jest już bardzo ciasno i nie ma miejsca dla nowych marek.
Autor: km / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu