Grupa CCC sprzedała spółkę zależną w Rosji - poinformowało polskie przedsiębiorstwo w raporcie kwartalnym. Wszystkie udziały zostały sprzedane za pół miliona rubli.
W Rosji Grupa CCC prowadziła działalność poprzez 39 sklepów w ramach spółki zależnej. "W następstwie nieuzasadnionej i niesprowokowanej agresji Rosji na Ukrainę, zarząd podjął decyzję o zaprzestaniu dostaw na rynek rosyjski oraz wstrzymaniu rozwoju CCC w Rosji poprzez zaniechanie planów ekspansji oraz konsekwentne ograniczanie planowanej działalności operacyjnej" - napisano w raporcie. "Ostatecznie, spółka zależna w Rosji został zbyta poza Grupę CCC po dniu bilansowym, 17 maja 2022 r." - dodano.
W raporcie przypomniano, że 6 kwietnia br. została podpisana warunkowa umowa sprzedaży 100 proc. udziałów w spółce rosyjskiej do podmiotu spoza Grupy CCC za cenę 0,5 mln rubli rosyjskich. "W dniu 17 maja 2022 r. w związku ze zrealizowaniem się warunków zawieszających nastąpiła sprzedaż udziałów poza Grupę CCC. Grupa szacuje, że na transakcji tej zrealizuje stratę na poziomie ok. 40,0 mln PLN" - czytamy.
- Nasza działalność w Rosji została zakończona pod względem prawnym i operacyjnym. Dziś za dotychczasowe lokalizacje sklepów CCC odpowiada nowy, lokalny inwestor, który działa pod własnym brandem - poinformowała Wirtualnemedia.pl Marta Rzetelska, senior PR manager w Grupie CCC.
LPP opuszcza Rosję
W ubiegłym tygodniu LPP poinformowało, że na podstawie dokonanego przeglądu ofert i rozmów z potencjalnymi nabywcami zarząd podjął decyzję o sprzedaży należącej do grupy zarejestrowanej w Rosji spółki RE Trading OOO konsorcjum chińskiemu. Jak dodano, konsekwencją zawartej transakcji będzie zakończenie działalności Grupy LPP na terytorium Rosji po 20 latach obecności na tym rynku.
"Na mocy ustaleń stron transakcji, kupujący nie nabędzie praw do wykorzystywania nazw i znaków towarowych marek odzieżowych należących do LPP SA, natomiast nabędzie prawo do wyprzedaży wszystkich towarów należących do spółki rosyjskiej" - wyjaśniono.
LPP to polski producent odzieży zarządzający markami: Reserved, Sinsay, House, Cropp i Mohito. Rzeczniczka LPP Monika Wszeborowska wcześniej informowała Polską Agencję Prasową, że rynek ukraiński odpowiada orientacyjnie za 6 proc., a rosyjski - za 20 procent całości obrotu spółki.
Na sprzedaż swoich biznesów w Rosji zdecydowały się też takie firmy jak McDonald's, Starbucks, Marks & Spencer czy Renault.
Źródło: PAP, TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock