Do sieci wyciekły dane osobowe 73 milionów byłych lub obecnych klientów AT&T. Amerykański gigant telekomunikacyjny poinformował, że dane obejmują między innymi adresy, hasła oraz numery ubezpieczeń społecznych.
AT&T stwierdziła, że nie znalazła dowodów wskazujących na kradzież danych, ale wezwała ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa, aby zbadali tę sprawę.
Firma zresetowała hasła klientów oraz wezwała ich do "zachowania czujność poprzez monitorowanie aktywności na koncie".
Wyciek danych
Dane objęte naruszeniem dotyczą około 7,6 mln aktualnych klientów oraz ponad 65 mln byłych klientów. Chodzi o takie informacje jak imiona i nazwiska, adresy e-mail, hasła oraz numery ubezpieczeń społecznych. AT&T twierdzi, że w wycieku nie pojawiły się informacje finansowe.
Bezprzewodowa sieć 5G AT&T obejmuje swoim zasięgiem około 290 milionów ludzi w całych Stanach Zjednoczonych, a firma jest jednym z największych dostawców usług mobilnych i internetowych w kraju.
Prokuratorzy w Nowym Jorku wszczęli dochodzenie w sprawie tego zdarzenia. W jego wyniku klienci nie mogli korzystać z telefonów przez około 12 godzin.
Źródło: BBC
Źródło zdjęcia głównego: JHVEPhoto/Shutterstock