Microsoft zaoszczędził ponad 500 milionów dolarów w swoich centrach telefonicznych po tym, jak wprowadził w nich narzędzia sztucznej inteligencji - podaje agencja Reuters za Bloomberg News.
Agencja Reuters przypomina, że gigant technologiczny z Redmond ogłosił w zeszłym tygodniu plany zwolnienia prawie 4 proc. swoich pracowników, dążąc do ograniczenia kosztów w związku z dużymi inwestycjami w infrastrukturę sztucznej inteligencji. W maju firma ogłosiła zwolnienia obejmujące około 6000 pracowników.
Według wyliczeń firma zaoszczędziła w ubiegłym roku ponad 500 milionów dolarów tylko w swoich centrach obsługi telefonicznej dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji.
Jak wynika z doniesień Bloomberg News, narzędzia AI pomagają zwiększać produktywność w segmentach od sprzedaży i obsługi klienta po inżynierię oprogramowania, a firma zaczęła używać AI do obsługi interakcji z mniejszymi klientami. Powiedział o tym dyrektor handlowy Microsoftu, Judson Althoff, podczas prezentacji w tym tygodniu.
Miliardowe inwestycje w AI
Bloomberg, powołując się na swoje źródło w Microsofcie, podał, że rozpoczęty niedawno projekt już wygenerował dziesiątki milionów dolarów. Według doniesień serwisu sztuczna inteligencja wygenerowała 35 proc. kodu dla nowych produktów, przyspieszając ich wprowadzanie na rynek.
Microsoft nie odpowiedział natychmiast na prośbę Reutersa o komentarz.
Producent systemu Windows przeznaczył 80 miliardów dolarów na inwestycje w tym roku fiskalnym, z czego większość przeznaczona jest na rozbudowę centrów danych, aby złagodzić tzw. wąskie gardła w przepustowości usług sztucznej inteligencji.
Microsoft jest także głównym inwestorem i akcjonariuszem OpenAI, twórcy popularnego chatbota ChatGPT, choć relacje między firmami w ostatnich miesiącach stały się napięte. Według Bloomberga Microsoft ma trudności ze sprzedażą swojego asystenta AI o nazwie Copilot ponieważ wielu pracowników biurowych woli używać ChatGPT.
Reuters zauważa, że obecnie duże firmy technologiczne inwestują ogromne środki w sztuczną inteligencję, postrzegając tę nową technologię jako główny motor wzrostu. Jednocześnie w tym samym czasie tną koszty w innych obszarach, aby zabezpieczyć swoje zyski.
Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: ALDECA studio/Shutterstock