Elon Musk oficjalnie potwierdził, kto zastąpi go na stanowisku prezesa Twittera. Zmianę zapowiedział już dzień wcześniej, ale początkowo nie zdradził nazwiska, wskazał tylko na płeć. "Wall Street Journal" wskazywał, że jedną z faworytek jest Linda Yaccarino, dyrektor wykonawcza Comcast NBCUniversal. Musk potwierdził te doniesienia.
"Jestem podekscytowany mogąc powitać Lindę Yaccarino jako nową prezes Twittera" - napisał Elon Musk w piątek po południu.
"Linda skupi się przede wszystkim na operacjach biznesowych, podczas gdy ja skupię się na projektowaniu produktów i nowych technologiach" - ogłosił Musk, dodając, że nie może doczekać się "współpracy z Lindą, której celem jest przekształcenie Twittera w platformę X, aplikację do wszystkiego".
Elon Musk o tym, że rezygnuje z funkcji prezesa Twittera i ma już wybraną nową osobę, która obejmie to stanowisko, napisał w czwartek.
"Jestem podekscytowany, że mogę ogłosić, że zatrudniłem nowego dyrektora generalnego X/Twitter. Rozpocznie pracę za około 6 tygodni!" - napisał.
Musk dodał, że w ciągu najbliższych kilku tygodni przeniesie się na stanowisko dyrektora ds. technologii platformy mediów społecznościowych.
Musk został szefem Twittera po tym, jak w październiku sfinalizował zakup firmy za 44 miliardy dolarów. Już w grudniu zapowiedział, że ustąpi ze stanowiska dyrektora generalnego, gdy znajdzie "kogoś wystarczająco głupiego, by podjąć tę pracę". Mówił, że będzie wtedy kierował zespołami oprogramowania i serwerów Twittera - przypomniał Reuters.
Kim jest Linda Yaccarino?
Linda Yaccarino, była szefowa reklamy w NBCUniversal, będzie nadzorować operacje biznesowe w miejscu, które z trudem zarabia pieniądze.
Yaccarino jest absolwentką Penn State i obecnie mieszka na Long Island. Przed dołączeniem do NBCUniversal, gdzie nadzorowała pracę ok. 200 osób i była zaangażowana w uruchomienie platformy streamingowej, przez 15 lat pracowała w Turner Entertainment.
Jak zauważa BBC, do tej pory jej obowiązki charakteryzowały się ścisłą współpracą z dużymi markami, znajdowaniem możliwości lokowania produktu i przekonywaniem ich do reklamowania się w programach telewizyjnych – nawet dla dorosłych, takich jak "Seks w wielkim mieście".
Źródło: Reuters, BBC
Źródło zdjęcia głównego: Santiago Felipe/Getty Images