Izby rolnicze chcą, by na produktach mlecznych, mięsnych i zbożowych klienci mogli znaleźć koszty ich produkcji lub przynajmniej ceny sugerowane. Miałoby to ukrócić proceder nakładania przez niektóre sklepy marży sięgającej niekiedy nawet 80%. Ile kosztuje towar i czy rzeczywiście cena sugerowana zasugeruje sprzedawcom, jak bardzo powinni ograniczyć swoje zyski? Pytaliśmy o to dyrektora Polskiej Federacji Producentów Żywności, Andrzeja Gantnera.
Izby rolnicze chcą, by na produktach mlecznych, mięsnych i zbożowych klienci mogli znaleźć koszty ich produkcji lub przynajmniej ceny sugerowane. Miałoby to ukrócić proceder nakładania przez niektóre sklepy marży sięgającej niekiedy nawet 80%. Ile kosztuje towar i czy rzeczywiście cena sugerowana zasugeruje sprzedawcom, jak bardzo powinni ograniczyć swoje zyski? Pytaliśmy o to dyrektora Polskiej Federacji Producentów Żywności, Andrzeja Gantnera.
Autor: Marta Bartoszek
Źródło zdjęcia głównego: Marta Bartoszek