Drugi dzień problemów z zakupem biletów. Prezes PKP Informatyka odwołany

Z kraju

PKP IntercityPKP podjął decyzję o odwołaniu ze stanowiska prezesa PKP Informatyka, Krzysztofa Bińka

Zarząd PKP podjął decyzję o odwołaniu ze stanowiska prezesa PKP Informatyka, Krzysztofa Bińka - poinformowała spółka w komunikacie. Powodem zmian personalnych była ostatnia awaria systemu informatycznego PKP Intercity, uniemożliwiająca zakup biletów przez Internet.

- Nie będziemy tolerować podobnych sytuacji - powiedział Piotr Ciżkowicz, członek zarządu PKP. - Zależy nam przede wszystkim na profesjonalnej obsłudze podróżnych. To absolutny priorytet w spółkach grupy PKP. Przepraszamy naszych pasażerów za wszelkie niedogodności związane z awarią systemu - dodał.

Powołano sztab kryzysowy

Do czasu wyboru nowego prezesa PKP Informatyka, funkcję tę - jako pełniącego obowiązki - będzie sprawował Adam Filutowski, dyrektor zarządzający ds. informatyki i telekomunikacji PKP oraz przewodniczący rady nadzorczej PKP Informatyka.

Jak czytamy w komunikacie, spółki grupy PKP podejmują intensywne działania, aby w jak najszybszym czasie przywrócić pełną funkcjonalność systemu sprzedaży biletów. Całodobowo działa sztab kryzysowy. Klienci PKP Intercity mogą kupować bilety z rezerwacją miejsc w kasach oraz na pokładach pociągów przewoźnika. Chcąc zminimalizować utrudnienia związane z zakupem biletu przez internet, spółka zdecydowała o zniesieniu dodatkowych opłat w przypadku zakupu biletu na przejazd u konduktora. Stosowne informacje dostępne są na stronie www.intercity.pl oraz na dworcach.

Do awarii systemu doszło w poniedziałek. Przez kilka godzin nie można było kupić online biletów na przejazdy PKP Intercity. Pasażerowie bilety mogli kupić jedynie w kasach na dworcach lub u konduktora. W biurze prasowym PKP Intercity dowiedzieliśmy się, że awarii uległ serwer, za który odpowiada partner przewoźnika. Awaria została usunięta ok. godz. 14.

We wtorek system sprzedaży działa choć ma "obniżoną wydajność" - poinformowała Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity. Oznacza to, że bilet kupimy, ale system działa dużo wolniej.

Nie pierwsza taka awaria

Warto przypomnieć, że system internetowej sprzedaży już wcześniej sprawiał problemy. W listopadzie zeszłego roku, gdy miała ruszyć sprzedaż biletów na Pendolino system nie działał przez ponad 100 godzin. Wówczas awaria była spowodowana "niestabilnością systemu sprzedaży PKP Intercity wynikającej z implementacji nowoczesnych rozwiązań sprzedaży internetowej do starych systemów kolejowych". Przy jej usunięciu pracowało 40 osób.

W efekcie awarii prezes PKP SA Jakub Karnowski odwołał ze stanowiska członka zarządu PKP Intercity Pawła Hordyńskiego. Oprócz Horodyńskiego, który w zarządzie PKP Intercity odpowiadał za sprawy finansowe, pracę stracili także Piotr Butkiewicz, dyrektor wykonawczy ds. finansowych i wsparcia oraz Michał Rudek, dyrektor biura informatyki.

Autor: tol / Źródło: tvn24bis.pl

Źródło zdjęcia głównego: PKP Intercity