"95 zł za 15 minut parkowania". Lidl odnosi się do wpisu byłego posła

shutterstock_2297024239
Domański: inflacja w Polsce w pierwszej połowie 2024 r. będzie powoli obniżać się, później delikatnie wzrośnie
Źródło: TVN24
Krzysztof Lisek poinformował w mediach społecznościowych o tym, że otrzymał wezwanie do zapłaty 95 złotych za parkowanie przy sklepie Lidl. Były poseł przyznał, że nie pobrał biletu parkingowego. Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska wskazała, że w przypadku części parkingów przed sklepami należącymi do sieci konieczne jest pobranie biletu z parkometru i umieszczenie za szybą samochodu. - Po pobraniu biletu, pierwsze 60 lub 90 minut postoju jest bezpłatne - wyjaśniła.

Krzysztof Lisek w czwartek zamieścił wpis w mediach społecznościowych, w którym poinformował o 95 zł za parking przy sklepie Lidl. "Zrobiłem w Warszawie zakupy w @PlLidl. Zakupy 150 zł. Plus 95 zł za 15 minut parkowania. Jesteście zwyczajnymi złodziejami. To moje ostatnie zakupy w tej sieci" - napisał były poseł do Sejmu RP i Parlamentu Europejskiego w serwisie X (dawniej Twitter).

Na pytanie jednego z internautów, czy pobrał bilet parkingowy, Lisek odpowiedział, że "nie wiedział o żadnych biletach". "Zawsze parkowałem przy takim sklepie bezpłatnie robiąc zakupy. Plus był mocny deszcz :(" - dodał w innym wpisie.

Krzysztof Lisek jest byłym posłem i byłym europarlamentarzystą. W 2005 z listy Platformy Obywatelskiej wybrano go na posła V kadencji w okręgu elbląskim. W 2009 z listy PO w wyborach do Parlamentu Europejskiego w okręgu wyborczym Olsztyn został eurodeputowanym VII kadencji.

Lidl Polska wyjaśnia

Aleksandra Robaszkiewicz z Lidl Polska przekazała redakcji biznesowej portalu tvn24.pl, że wszystkie parkingi przed sklepami Lidl Polska są bezpłatne dla klientów "na czas dokonywania zakupów".

- Część spośród naszych parkingów wyposażona jest w systemy parkingowe, które chronią przed nieuprawnionym korzystaniem z miejsc postojowych, jednak i tam parkowanie jest bezpłatne pod warunkiem pobrania z parkometru i umieszczenia za szybą darmowego biletu lub zarejestrowania się w aplikacji APCOA Flow. Stosujemy to rozwiązanie tylko w przypadku, gdy istnieje realny problem z parkowaniem sygnalizowany przez naszych klientów - wyjaśniła Robaszkiewicz.

Jak dodała, po pobraniu biletu, "pierwsze 60 lub 90 minut postoju jest bezpłatne".

Jest też kilka wyjątków. - Opłaty nie są pobierane od osób z niepełnosprawnościami, pracowników danego sklepu, jak również właścicieli samochodów elektrycznych, którzy podczas zakupów korzystają z naszych stacji ładowania - wymieniła przedstawicielka sieci.

Aleksandra Robaszkiewicz zapewniła, że szczegółowy regulamin postoju na parkingach sieci Lidl jest dostępny przy parkometrach. - Poprawne korzystanie z parkingów ze strefą płatnego parkowania jest kontrolowane przez zewnętrzną firmę, która odpowiada również za pobieranie opłat za nieregulaminowe korzystanie z parkingów - przekazała.

TVN24 HD
Dowiedz się więcej:

TVN24 HD

Zobacz także: