W najbliższy piątek, 1 października rozpocznie się 3. edycja Digital Festival. To największa edukacyjno-technologiczna inicjatywa w Polsce, która pokazuje, jak najlepiej wykorzystać możliwości nowych technologii. Tegoroczna odsłona poświęcona będzie przede wszystkim rozwojowi kompetencji przyszłości. Organizatorami wydarzenia są TVN Grupa Discovery wspólnie z Fundacją Digital Poland oraz innymi partnerami.
Digital Festival odbędzie się w dniach 1-10 października.
Wybuch pandemii COVID-19 nieoczekiwanie przyśpieszył proces cyfrowej transformacji i pokazał, że cyfrowe kompetencje odgrywają kluczową rolę w kształtowaniu życia społecznego. Jednocześnie niemal 60 proc. Polaków nie ma świadomości, jak i gdzie się ich uczyć. Brak cyfrowych kompetencji to jedna z największych przeszkód w szybkim rozwoju Polski i budowaniu nowoczesnego społeczeństwa.
Digital Festival 2021 - program
Digital Festival to miejsce spotkań z nowymi technologiami, dlatego w trakcie jego trwania odbędzie się szereg rozmaitych wydarzeń i atrakcji, m.in. 2 października będzie dniem poświęconym treściom rozrywkowym w sieci. Tego dnia TVN Grupa Discovery zaprasza na wyjątkowe spotkania z gwiazdami i twórcami telewizyjnymi. Będzie to niecodzienna okazja, aby poznać tajniki pracy nad najlepszymi serialami i programami rozrywkowymi.
W panelu "Jak opowiadać wciągające historie?", o serialach Player Original, wezmą udział m.in.: Marta Malikowska (Skazana), Bartosz Gelner (Szadź), Nikodem Rozbicki (Chyłka-Inwigilacja). Z kolei w panelu "Dlaczego kochamy reality?", o programach rozrywkowych i reality, wezmą udział m.in. Marcin Tyszka (Top Model), Jacek Jelonek (Prince Charming), Pan Lektor (Hotel Paradise) oraz Lidia Kazen (dyrektor programowa TTV i Player.pl).
Oba spotkania będzie można oglądać na żywo na facebookowej grupie "Player Bliżej", w mediach społecznościowych TVN Grupa Discovery (Facebook oraz Instagram), a także na oficjalnej stronie Digital Festival (www.digitalfestival.pl).
Uczestnicy festiwalu będą mogli posłuchać także rozmowy z Dorotą Żurkowską, członkinią zarządu TVN Grupa Discovery oraz Ambasadorką Digital Festival.
Od 1 października w serwisie TVN24 GO ruszy specjalna sekcja dedykowana Digital Festival. Znajdą się w niej rozmowy na tematy cyfryzacji z przedstawicielami największych firm w Polsce. W ramach cyklu wideo podcastów o rynku cyfrowej rozrywki opowie także Maciej Gozdowski, dyrektor zarządzający Player.pl i Ambasador Digital Festival.
Nowy standard telewizji naziemnej
Jednym z tematów, który zostanie poruszony podczas Digital Festival będzie również zmiana systemu nadawania telewizji Cyfrowej z DVB-T na DVB-T2.
TVN Grupa Discovery udostępni także specjalny przewodnik wideo po tym, jak korzystać z serwisów VOD, stworzony na przykładzie Playera. Animacja skierowana jest do osób, które dopiero zaczynają swoją cyfrową przygodę i odkrywają zalety korzystania z rozrywki w internecie. Pokazuje, jak w łatwy i przyjemny sposób korzysta się z serwisów streamingowych.
W trakcie festiwalu zostaną zaprezentowanie również obszerne badania rynku. Jednym z nich jest najnowsza edycja raportu "Subskrypcje 2021". Jest to najbardziej kompleksowy raport na temat rynku usług subskrypcyjnych w Polsce.
Wśród innych aktywności w ramach Digital Festival znajdą się także:
- Noc Innowacji - to idealna okazja, aby poznać osiągnięcia polskiej nauki i biznesu, a także przekonać się, jak cyfryzacja, zaawansowane technologie i robotyka zmieniają nasz świat. Podczas sobotniej nocy, 9 października, ponad 70 miejsc w całym kraju otworzy swoje drzwi dla zwiedzających. W czasie nocnych pokazów i wykładów można dowiedzieć się, jak opuścić na chwilę pole oddziaływania ziemskiej grawitacji, zbudować miecz świetlny oraz zrozumieć funkcjonowanie sztucznej inteligencji.
- Akademia Skillup - to wyjątkowa platforma z darmowymi szkoleniami, które pokazują, jak skutecznie poruszać się w cyfrowym świecie. Na stronie digitalfestival.pl znajdzie się bogata oferta kursów o zróżnicowanej tematyce.
- Cyfrowe Historie - technologie to przede wszystkim ludzie, a ich rozwój sprzyja integracji społecznej i podnoszeniu jakości życia. Dlatego w ramach kampanii Digital Festival #NieDajSięWykluczyć będziemy pokazywać historie ludzi, którzy w cyfrowym świecie są od niedawna i udowadniają, że wystarczy mały krok w stronę cyfryzacji, żeby przetrwać pandemię, zdobyć nowe kompetencje i pokonać swoje ograniczenia. Jednym z bohaterów będzie m.in. Tomasz Raczek, krytyk filmowy i publicysta.
Źródło: TVN24
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock