Mohito, polska marka odzieżowa, ostrzega przed fałszywymi stronami podszywającymi się pod sklep. Zespół cyberbezpieczeństwa w Komisji Nadzoru Finansowego (CSIRT KNF) zwrócił uwagę, że cyberprzestępcy wykorzystują motyw zbliżającego się Black Friday.
Marka Mohito zamieściła ostrzeżenie w mediach społecznościowych. "W związku z doniesieniami o pojawianiu się fałszywych stron podszywających się pod sklep marki Mohito, uprzejmie prosimy o zachowanie ostrożności" - czytamy we wpisie na Facebooku.
Jak podkreślono, "oficjalną i jedyną stroną sklepu internetowego jest www.mohito.com, na której dostępne są aktualne ceny, promocje oraz produkty". "Prosimy unikać korzystania z innych, nieautoryzowanych stron podszywających się pod naszą markę" - radzą przedstawiciele Mohito. Jednocześnie proszą o zgłaszanie informacji o fałszywych witrynach.
Ostrzeżenie w tej sprawie opublikował również CSIRT KNF. "Uwaga! Cyberprzestępcy wykorzystują motyw zbliżającego się Black Friday. W zamieszczanych fałszywych reklamach podszywają się pod sklep Mohito i oferują atrakcyjne zniżki" - napisał zespół w serwisie X (dawniej Twitter).
Jak wyjaśniono, "reklamy prowadzą na niebezpieczne strony, gdzie wyłudzane są dane kart płatniczych". "Nie dajcie się okraść i bądźcie ostrożni" - podkreślili przedstawiciele zespołu.
Mohito jedna z marek należących do LPP, czyli polskiego producenta odzieży.
Black Friday 2023
Black Friday, czyli dosłownie czarny piątek, to coroczne amerykańskie święto konsumpcji, podczas którego sprzedawcy oferują rabaty i promocje. Przypada ono w ostatni piątek listopada, tuż po Święcie Dziękczynienia. Black Friday w Ameryce Północnej jest uznawany za dzień największych w roku wyprzedaży i obniżek cen, jest też kojarzony z rozpoczęciem przedświątecznych zakupów.
I choć czarny piątek ma amerykański rodowód, w Polsce również posiada coraz liczniejszą rzeszę zwolenników.
W tym roku Black Friday wypada 24 listopada.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock