Kodeks postępowania dla dostawców Anwilu wyznacza standardy m.in. społeczne, środowiskowe, etyczne, którymi muszą kierować się partnerzy spółki. Anwil poinformował we wtorek, że zaczął wdrażać kodeks dla wszystkich dostawców i podwykonawców z nim współpracujących.
Kodeks adresowany jest do wszystkich dostawców i podwykonawców współpracujących z Anwilem, włocławską spółką, jedną z największych w krajowej branży chemicznej i jedynej z tego segmentu produkującej suspensyjny polichlorek winylu, wykorzystywany m.in. do produkcji profili budowlanych i rur wodociągowych.
Vademecum współpracy
Jak przypomniał Anwil, spółka ta wdraża kolejne inicjatywy w obszarach, które zgodnie z przyjętą nam normą ISO 26000 obejmują działania związane ze społeczną odpowiedzialnością biznesu, jak np. ład organizacyjny, prawa człowieka, uczciwe praktyki operacyjne, zagadnienia konsumenckie, zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej. Informując o wdrożeniu „Kodeksu postępowania dla dostawców Anwil”, spółka podkreśliła, że dokument ten „ma stanowić vademecum współpracy” z dostawcami, „dzięki któremu włocławska spółka będzie miała pewność, że partnerzy, z którymi kooperuje przestrzegają obowiązujących w całej grupie Orlen standardów, a oferenci ubiegający się o możliwość zdobycia kontraktu będą mieć pełną świadomość oczekiwań wobec nich”. „Łańcuch dostaw stanowi jeden z kluczowych czynników sukcesu rynkowego. Jednak jego rola jest daleko większa niż tylko zapewnienie stałej redukcji kosztów związanych z zakupami surowców, czy usług. Transparentność procesów, wchodzących w jego skład jest bowiem jednym z elementów postrzegania danej firmy, o którym decydują przecież także informacje dotyczące tego z kim, i w jaki sposób dane przedsiębiorstwo współpracuje” – podkreśliła dyrektor ds. zakupów w Anwilu Anna Waszkiewicz. „Zależy nam na tym, aby partnerzy biznesowi Anwil podzielali wartości, którymi się kierujemy. Właśnie dlatego zdecydowaliśmy, że włączymy zasady odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju w prowadzone przez nas procesy zakupowe” - dodała Waszkiewicz, cytowana w komunikacie spółki.
Promocja dobrych praktyk
W kwietniu kodeks postępowania dla dostawców, który wyznacza obowiązkowe kryteria w kwalifikacji kontrahentów spółki, wprowadził PKN Orlen, największy w Polsce podmiot branży rafineryjno-petrochemicznej, który jest m.in. właścicielem 100 proc. akcji włocławskiego Anwilu. Jak podał płocki koncern, przyjęty tam kodeks ma m.in. promować dobre praktyki rynkowe w zakresie odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju. Jak przypomniał wówczas PKN Orlen, spółka ta, jako jedyny polski podmiot, został wyróżniony trzykrotnie prestiżowym tytułem The World's Most Ethical Company - najbardziej etycznej firmy na świecie, przyznawanym przez międzynarodowy niezależny zespół ekspertów Ethisphere Institute z USA. To niezależny ośrodek badawczy, który promuje dobre praktyki i etykę w biznesie, a także zarządzanie z poszanowaniem najwyższych standardów w relacjach z pracownikami, partnerami biznesowymi i inwestorami. PKN Orlen każdego roku przeprowadza ok. 21 tys. transakcji przy ponad 5 tys. postępowań zakupowych w prawie 370 kategoriach niezbędnych m.in. dla funkcjonowania produkcji, dystrybucji oraz procesów inwestycyjnych i rozwojowych z wyłączeniem dostaw surowców, jak ropa i gaz.
Autor: tol/gry / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: anwil.pl