Facebook poinformuje użytkowników, czy padli ofiarą rosyjskiej propagandy

Tech

Facebook zmaga się z mową nienawiści. Ponad milion zgłoszeń dziennieTVN 24
wideo 2/3

Użytkownicy Facebooka będą mieli możliwość sprawdzenia, czy padli ofiarą rosyjskich kampanii dezinformacyjnych. Portal oferujący taką możliwość ma powstać do końca tego roku.

Nowa usługa Facebooka będzie dostępna za pośrednictwem Centrum Pomocy. Dzięki niej użytkownicy będą mogli zobaczyć, czy polubili treści propagandowe na Facebooku i Instagramie. Narzędzie nie poinformuje jednak, czy w ogóle widzieliśmy sponsorowane przez Kreml treści propagandowe, a jedynie, czy wchodziliśmy w interakcję ze stronami powiązanymi z rosyjską kampanią propagandową, do której istnienia w serwisie niedawno przyznał się Facebook.

Konta, które były częścią rosyjskiej kampanii propagandowej na Facebooku, według firmy "stworzono po to, by siać podziały i brak zaufania" przed wyborami prezydenckimi w USA w 2016 roku. Reklamy zamówione przez organizację Internet Research Agency, znaną z działań propagandowych na rzecz Kremla, dotarły do około 10 mln odbiorców.

Autor: sta / Źródło: PAP

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock