"Angry Birds" to jedna z najpopularniejszych na świecie gier na smartfony. Użytkownicy pobrali ją ponad miliard razy. Teraz jej twórcy chcą, aby zainteresowali się nią także starsi gracze.
"Angry Birds" to gra, w której gracze za pomocą procy wystrzeliwują ptaki w kierunku świń umiejscowionych na różnych poziomach. Warunkiem przejścia do kolejnego poziomu jest zniszczenie wszystkich świń.
Hit wśród graczy
Gra nie jest zbyt skomplikowana i być może to zagwarantowało jej ogromny sukces. Aplikację pobrano na urządzenia mobilne ponad miliard razy.
Jednak sukces nie może trwać wiecznie. Ostatnie lata były dla twórców "Angry Birds" bardzo trudne. Tylko w 2014 roku zysk firmy Rovio Mobile spadł o 73 proc. W efekcie z pracą w spółce pożegnało się ponad 200 pracowników. Wprawdzie pełnych danych za miniony rok jeszcze nie ma, ale eksperci spodziewają się, że i ten okres nie był najlepszy.
Nowa taktyka
Nowy wiceprezes firmy Wilhelm Taht zapowiedział, że nową strategią dla "Angry Birds", która ma przywrócić grze świetność, a spółce wysokie zarobki, ma być dotarcie do starszych użytkowników.
- Chcemy zwiększyć liczbę użytkowników gry i dotrzeć do starszych graczy - powiedział Wilhelm Taht. Wyjaśnił, że firma chce to osiągnąć poprzez m.in. tworzenie nowych gadżetów związanych z grą oraz rozwojem nowych rodzajów gier.
Autor: msz/gry / Źródło: Buisness Insider