Z powodu awarii strony internetowej i aplikacji mobilnej firmy kurierskiej Inpost niektóre osoby mogą mieć problemy z odebraniem przesyłek. Czas odbioru paczek umieszczonych we wtorek zostanie wydłużony – poinformowała firma w komunikacie w mediach społecznościowych.
"Czas odbioru paczek umieszczonych wczoraj w Paczkomatach zostanie wydłużony. Do wszystkich osób, które jeszcze nie odebrały przesyłek będzie wysyłany dodatkowy SMS" – przekazał Inpost na Facebooku po godzinie 13.00. Przedstawiciele firmy przeprosili za zaistniałą sytuację i zapewnili, że robią, co w ich mocy, aby wszystko wróciło do normy.
Co jest przyczyną problemów?
"We wtorek po godzinie 16 zostaliśmy poinformowani, że w krakowskim Data Center firmy T-Mobile nastąpiła awaria. Awaria w infrastrukturze T-Mobile spowodowała wstrzymanie działania naszej strony internetowej oraz aplikacji mobilnej" – opisał sytuację Inpost w poście z godziny 9.45.
Wyjaśnił również, że "do godziny 19.00 T-Mobile raportował, że awaria została usunięta, jednak w środę od rana nadal notujemy opóźnienia związane z usuwaniem skutków awarii, dotyczy to zwłaszcza wysyłki kodów odbioru poprzez sms".
Automaty paczkowe w Polsce
InPost to platforma dostaw dla e-commerce, założona w 1999 r. przez Rafała Brzoskę, ma sieć Paczkomatów w Polsce, Wielkiej Brytanii i Włoszech, a także świadczy usługi kurierskie dla sprzedawców e-commerce w Polsce. W 2020 roku InPost obsłużył 249 mln przesyłek za pośrednictwem Paczkomatów.
Urządzenia do odbioru paczek stawiają w naszym kraju także inne firmy. W marcu informowaliśmy, że w Warszawie stanął pierwszy automat chińskiej firmy logistycznej CaiNiao do samodzielnego odbioru towarów zakupionych w serwisie AliExpress. Uruchomienie podobnych urządzeń zapowiedziała także firma Allegro. Przedstawiciele spółki na początku marca poinformowali, że podpisali list intencyjny ze spółką Modern-Expo na dostawę automatów paczkowych.
Jak wyjaśniono, w planie jest, by z 1500 urządzeń kupujący i sprzedający zaczęli korzystać jeszcze w tym roku, przy czym pierwsze automaty mają być zainstalowane w polskich miastach w połowie roku. W sumie w ramach pierwszej fazy spółka chce uruchomić 3000 urządzeń.
Z kolei w październiku 2020 roku Poczta Polska poinformowała, że zamierza udostępnić do 2022 roku 2000 zewnętrznych automatów paczkowych, a liczba punktów odbioru przesyłek w sieci click & collect ma sięgnąć ponad 20 tysięcy.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock