Użytkownicy Facebooka i Instagrama będą mogli wykupić w formie subskrypcji oznaczenie potwierdzające autentyczność ich profili - ogłosiła zarządzająca tymi platformami społecznościowymi Meta. Jako pierwsi skorzystać z tego będą mogli mieszkańcy Australii i Nowej Zelandii, jednak usługa weryfikacji autentyczności konta ma zostać rozszerzona na inne kraje.
Miesięczna subskrypcja Meta Verified - bo tak nazywać się będzie nowa usługa - ma kosztować 11,99 dolara w wersji przeglądarkowej oraz 14,99 dolara w aplikacjach dostępnych w systemie iOS. Już w tym tygodniu skorzystać z niej będą mogli pierwsi użytkownicy z Australii i Nowej Zelandii. Później usługa ma pojawić się także w innych krajach.
"W tym tygodniu uruchamiamy Meta Verified - usługę subskrypcji, która umożliwi ci weryfikację twojego konta za okazaniem dowodu tożsamości, uzyskanie niebieskiego znaczka, uzyskanie dodatkowej ochrony przed kontami podszywającymi się pod ciebie oraz uzyskanie bezpośredniego dostępu do obsługi klienta" - napisał dyrektor generalny Meta Mark Zuckerberg, informując o wprowadzeniu nowej usługi. Jak dodał, taki ruch firmy ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa i autentyczności w aplikacjach.
Weryfikacja kont na Facebooku i Instagramie
Przedsiębiorstwo poinformowało, że użytkownicy chcący wykupić usługę muszą spełniać dwa warunki: nazwa ich konta ma pokrywać się z ich imieniem i nazwiskiem, a na zdjęciu profilowym widoczna ma być twarz właściciela. Aby uzyskać weryfikację, trzeba także przedstawić dowód osobisty. Usługa dostępna będzie wyłącznie dla użytkowników powyżej 18. roku życia.
Konta oznaczane będą niebieskim znaczkiem, którym już teraz wyróżniona jest część użytkowników. Do tej pory oznaczenia dotyczyły jednak wyłącznie profili "autentycznych i godnych uwagi", czyli - w praktyce - należących do osób sławnych. Teraz usługę będzie mógł wykupić każdy użytkownik. W rozmowie z BBC przedstawiciel Meta przekazał, że właściciele kont oznaczonych już jako autentyczne nie muszą dodatkowo wykupować usługi.
Niebieski znaczek na Facebooku
W listopadzie 2022 roku po oficjalnym przejęciu przez Elona Muska podobną płatną usługę wprowadził Twitter. Już po kilku tygodniach została ona jednak wycofana, ponieważ na platformie szybko pojawiło się wiele fałszywie "zweryfikowanych" kont. W grudniu usługę wznowiono, tylko że na nieco zmienionych zasadach.
Źródło: Meta, Facebook/Mark Zuckerberg, BBC
Źródło zdjęcia głównego: Derick P. Hudson / Shutterstock.com