Sanrio - japońska firma, do której należy marka Hello Kity - stała się ofiarą hakerskiego ataku. Zagrożone są dane należące do 3,3 mln użytkowników jej serwisu internetowego sanriotown.com.
Portal sanriotown.com jest oficjalną witryną dla wirtualnej społeczności skupiającej fanów Hello Kitty oraz innych postaci stworzonych przez Sanrio.
Dane, które wyciekły, obejmują takie informacje jak: imiona i nazwiska użytkowników, adresy mailowe, daty urodzin, kraj pochodzenia, zaszyfrowane hasła - podaje cytowany przez agencję Reutera portal CSOonline.com. Wciąż nie wiadomo, czy ujawnione dane zawierają jakieś finansowe informacje.
Firma Sanrio zapewnia, że bada sprawę.
Nie pierwszy taki atak
To już kolejny tak poważny atak, który dotknął azjatyckich producentów zabawek w ostatnich miesiącach. Inną ofiarą stał się chiński wytwórca edukacyjnych zabawek elektronicznych - VTech Holding Ltd. Firma przyznała w listopadzie, że stała się ofiarą cyberataku, który naraził na szwank dane jej klientów. Użytkownicy korzystali z portalu głównie po to, aby pobierać gry dla dzieci, książki czy inne edukacyjne usługi.
Wyciek danych dotyczył danych 11,6 mln ludzi, z czego 6,4 mln należało do dzieci. Najwięcej z nich pochodziło z USA.
Autor: ag\mtom / Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock