Portugalska grupa Jeronimo Martins zamierza wydać w latach 2012-14 ok. 2,2 mld euro na inwestycje, z czego ok. 1,6 mld euro (6,9 mld zł) zostanie przeznaczone na rozwój sieci "Biedronka". Jeronimo Martins zakłada, że do końca 2014 roku otwartych zostanie co najmniej 850 nowych sklepów, a do 2015 roku ich liczba ma sięgnąć trzech tys.
Szef Jerónimo Martins zaznacza, że polski rynek to dla niego priorytet - Chcemy przyspieszyć nasz rozwój - podkreśla Pedro Soares dos Santos i zapowiada, że nowe sklepy będą powstawały teraz przede wszystkim w mniejszych miejscowościach.
W 2015 roku nad Wisłą ma być trzy tysiące sklepów "Biedronki". Obecnie jest ich ponad 1,7 tys. W zeszłym roku obroty sieci wyniosły blisko 20 mld zł.
Portugalski gigant zamierza inwestować nie tylko w Polsce. Sieć chce także rozwijać się w Kolumbii. Na ten cel przewidziano 400 milionów euro. Na rozwój na rodzimym rynku Jeronimo Martins chce przeznaczyć w ciągu trzech lat 300 mln euro.
Źródło: PAP, IAR
Źródło zdjęcia głównego: TVN24