Gear 2 i Gear 2 Neo - oto dwa nowe modele zegarków zaprezentowane przez Samsunga podczas Mobile World Congress w Barcelonie. To już druga próba podbicia rynku inteligentnych zegarków przez południowokoreańskiego producenta.
Od 24 do 27 lutego w Barcelonie trwa jedno z najważniejszych wydarzeń branży urządzeń mobilnych - Mobile World Congress. Podczas niego światowi liderzy przedstawiają najnowsze produkty i usługi.
Na kongresie nie zabrakło takich firm, jak: Acer, Aple, Nokia, Mozilla, Microsoft, LG, Sony, Google czy Samsung. Koreański gigant zaprezentował nowe modele zegarków. To już jego drugie podejście, po tym jak pierwsza wersji Gear nie zdołała zawojować rynku.
Drobne różnice
Gear 2 i Gear 2 Neo, tak jak poprzednie wersje, mają wbudowane czujnik tętna, krokomierz i urządzenia do mierzenia np. poziomu stresu. Powiadamiają o nowych połączeniach, wiadomościach tekstowych, e-mailach i umożliwiają ich przeglądanie. Mogą być także obsługiwane głosowo.
Posiadają 512 MB RAM i 4 GB pamięci do wykorzystania. Są wyposażone w ekrany o przekątnej 1,63 cala i rozdzielczości 320 na 320 pikseli. W przeciwieństwie od Gear 2, model Neo nie ma kamery, przez co jest o 13 g lżejszy.
Rozwód z Androidem
Zegarki będą pracować na systemie Tizen OS. W ten sposób koreański gigant chce zmniejszyć zależność od oprogramowania Google – Androida. Zdaniem analityków, to czy wybór ten okaże się sukcesem w dużej mierze zależy od liczby i jakości aplikacji, które pojawią się na ten system. Na tle konkurencji, czyli App Store i Google Play, oferta ta prezentuje się na razie skromnie. Ogranicza się do kilku aplikacji segregujących wiadomości z internetu czy przeznaczonych dla osób uprawiających sport.
Zegarki będą jednak w pełni zintegrowane ze smartfonami Samsunga. Będą także wyposażone w lepszą baterię pozwalająca na intensywne działanie urządzenia przez nawet trzy dni - zapewnia Samsung.
Konkurencja nie śpi
Segment inteligentnych gadżetów, które można nosić na sobie (tzw. wearable technology - czyli technologia ubieralna) rozwija się ostatnio niezwykle dynamicznie.
Każdy większy gracz wypuścił już na rynek (lub szykuje się do tego) swój model inteligentnego zegarka, który współpracuje ze smartfonami i tabletami.
O tym, że rynek jest niezwykle atrakcyjny, świadczy ostatnie posunięcie chińskiego producenta Huaweii. Podczas kongresu w Barcelonie zaprezentował aż pięć urządzeń: router, smartfon, dwa tablety i zegarek. Ten ostatni jest wodoszczelny i tak jak jego konkurent od Samsunga, posiada krokomierz i może być sterowany głosowo.
Autor: rf//bgr / Źródło: Reuters, BBC, tvn24bis.pl
Źródło zdjęcia głównego: Samsung