Sieć odzieżowa Primark, sprzedająca tanią odzież, akcesoria i wyposażenie do domu, planuje otworzyć w Polsce w najbliższych latach trzy nowe sklepy. Jak firma podaje, wartość inwestycji to ponad 25 mln euro. Inwestycja ma przynieść czterysta nowych miejsc pracy.
Nowe lokalizacje zwiększą łączną liczbę sklepów Primark w kraju do 10. Powierzchnia handlowa powiększy się o ponad 25 proc. Jak na razie Primark jest obecny w Warszawie, Wrocławiu, Poznaniu, Łodzi, Krakowie, Katowicach i Bydgoszczy.
Primark rozwija sieć w Polsce
Jak podano, sklepy zaoferują niemal 8 tysięcy m. kw. dodatkowej powierzchni handlowej, powstanie 400 nowych miejsc pracy.
Nowe sklepy powstaną w Felicity w Lublinie, Atrium Biała w Białymstoku oraz w centrum handlowym Promenada w Warszawie. Otwarcia zaplanowano na lata finansowe 2025/2026 i 2026/2027.
- Rozwój naszej działalności w regionie Europy Środkowo-Wschodniej nieustannie jest dla nas kluczowym priorytetem, a my nie zamierzamy zwalniać tempa. Polska to dla nas strategiczny rynek, na którym Primark stale poszerza swoją obecność. Zaledwie 4 lata po otwarciu pierwszego sklepu zbudowaliśmy silny biznes z lojalną i rosnącą bazą klientów - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Maciej Podwojski, Head of Primark CEE.
Primark zadebiutował w Polsce cztery lata temu, otwierając swój pierwszy sklep w Galerii Młociny w Warszawie.
Na koniec 2024 roku Primark miał 16 sklepów na sześciu rynkach Europy Środkowo-Wschodniej: w Polsce (7 sklepów), Czechach (3 sklepy), Rumunii (3 sklepy), Słowacji (1 sklep), Słowenii (1 sklep) i na Węgrzech (1 sklep). Na całym świecie Primark posiada obecnie 450 sklepów.
Sklepy Primark oferują odzież, jak również kosmetyki, artykuły wyposażenia domu i akcesoria
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock