W sierpniu tego roku w Polsce sprzedano o 7,1 proc. więcej nowych samochodów osobowych i dostawczych niż w tym samym miesiącu przed rokiem. Nabywców znalazło 25 524 aut - wyliczył Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. Pozycję lidera rynku stracił Fiat.
Sprzedaż w sierpniu była jednak o 8,0 proc. niższa niż w lipcu 2010 r. Od początku roku sprzedano w Polsce 229 908 samochodów, czyli o 5,1 proc. mniej niż przed rokiem.
Liderem sierpniowej sprzedaży jest Skoda - co dziesiąty nowy samochód wyjechał z salonu tej marki. Łącznie nabywców znalazło 2 576 aut z logo Skody. Nieco mniej, bo 2 328 pojazdów, sprzedał w sierpniu 2010 Volkswagen, co dało mu 9,1 proc. udziałów w rynku. 2 251 aut sprzedał Ford, co daje mu 8,8 proc. rynku.
Dopiero na czwartej pozycji uplasował się Fiat z liczbą 2 132 sprzedanych aut i udziałem 8,4 proc. W przypadku tej marki wyraźnie widać tendencję spadkową: jest ona liderem sprzedaży w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku z udziałem w rynku na poziomie 11,8 proc. Jeszcze w lipcu Fiat sprzedał 2 673 pojazdów, co dawało mu pozycję lidera w tym miesiącu i udział 11,2 proc.
Dane o sprzedaży zbiera Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego na podstawie deklaracji firm członkowskich.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: TVN24