Największa część użytkowników internetu (ponad połowa) poszukuje w sieci informacji na temat swojego hobby, prawie połowa ściąga muzykę, prawie 30 proc. gra w gry on line - wynika z sondażu, w którym wzięło udział ponad 19 tys. internautów. Badanie objęło 24 kraje, od USA poprzez Argentynę i Szwecję po Japonię, Indie i Rosję.
57 proc. badanych podało, że w internecie szuka informacji na temat swojego hobby i innych zainteresowań. 43 proc. ściąga z internetu pliki muzyczne, a 34 proc. szuka filmów.
Jednak cel poszukiwań internetowych różnił się w zależności od kraju: o ile 72 proc. ludzi w Turcji odwiedzało strony poświęcone hobby, cel taki przyświecał jedynie 35 proc. badanych z Arabii Saudyjskiej.
Internet może być również miejscem do zabawy i gier - powiedziała Keren Gottfried, kierująca badaniami w instytucie Ipsos Global Public Affairs. Ten instytut przeprowadził sondaż na zlecenie agencji Reutera.
Podział krajów
Do narodów poszukujących w sieci informacji związanych z własnymi zainteresowaniami zaliczyła Chińczyków, Węgrów, Japończyków, Koreańczyków z Korei Płd. i Szwedów, podczas gdy Argentyńczycy, Hiszpanie, Indusi, Brazylijczycy i Meksykanie należą do ludzi najrzadziej poszukujących tego typu informacji.
Ściąganiem z internetu plików muzycznych i filmów najbardziej zainteresowani są Chińczycy - 70 proc. właśnie tego szuka w sieci. Na drugim miejscu są Turcy, a na samym końcu zestawienia w tej kategorii plasują się Japończycy i Francuzi.
Ściąganie coraz popularniejsze
- Warto pomyśleć o tym, że z technologii udostępniania plików, spopularyzowanej dopiero od niedawna ze względu na muzykę, korzysta 40 proc. użytkowników internetu w 24 krajach - podkreśliła Gottfried. - Nawet w krajach na samym dole rankingu nadal robi to jedna czwarta ludzi - dodała.
27 proc. badanych podało, że korzystają z gier internetowych. Gottfried gry internetowe nazwała kwitnącym przemysłem, ale, jak dodała, jedynie 13 proc. przyznało, że gra dla pieniędzy.
Pod względem korzystania z gier online na pierwszym miejscu są Chiny: zajmuje się tym 61 proc. chińskich użytkowników internetu. Na drugim miejscu znajdują się Polska i Turcja, gdzie jednak z gier internetowych korzysta znacznie mniejszy odsetek ludzi. Pod tym względem na szarym końcu znalazła się Szwecja, gdzie tylko 13 proc. badanych wykazuje zainteresowanie grami internetowymi.
Łącznie w gry online grało 27 proc. wszystkich objętych sondażem.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu