- Porównywalne przychody w pierwszym kwartale wzrosły o 28 milionów - poinformowała Grupa TVN w specjalnym komunikacie. - Wyniki są efektem dalszych świetnych osiągnięć platformy 'n', częściowo skompensowanych wpływem osłabienia rynku reklamowego na segmenty telewizyjny i online - tłumaczył Markus Tellenbach, prezes Grupy.
Wzrost w pierwszym kwartale Grupa TVN zawdzięcza poprawie przychodów platformy 'n', wynikających ze zwiększenia się ilości abonentów o 16 proc.
W pierwszym kwartale platforma zyskała 37 tysięcy nowych abonentów, czyli 47 proc. więcej w porównaniu z zeszłym rokiem.
EBITDA całej Grypy spadła o 15 proc. rok do roku osiągając marżę 16 proc. w I kwartale. To wynik inwestycji w treści programowe dla platformy 'n' i konsolidacji ujemnej EBITDA kanału TTV w ramach segmentu TV.
Zysk 181 mln zł
Zysk netto wyniósł 181 mln zł, przy silnym wpływie niezrealizowanych różnic kursowych na wycenie obligacji Senior Notes.
Przychody telewizji wyniosły 356 mln zł (2 mln mniej niż rok temu), Platformy 'n' - 205 mln zł (wzrost 29 mln zł), internet 57 mln zł (spadek 1 mln zł).
"Utrzymać rentowność"
- Pomimo niższego niż spodziewany rozwoju rynku potwierdzamy nasze oczekiwania co do całorocznej jego dynamiki i wierzymy, że w najbliższych miesiącach będziemy świadkami stabilnego poziomu reklamy telewizyjnej i wysokiego jednocyfrowego wzrostu reklamy internetowej typu display, a Grupa TVN osiągnie należne jej udziały w tym rynku przy jednoczesnym nacisku na utrzymanie rentowności - zapewnił w komunikacie Markus Tellenbach.
Źródło: TVN
Źródło zdjęcia głównego: TVN24