Najcenniejszą polską marką jest PKN Orlen - wynika z rankingu "Rzeczpospolitej". Firma otwiera listę piąty rok z rzędu. Wartość firmowego znaku Orlenu wzrosła w porównaniu z rokiem ubiegłym o 1 proc. do 3,8 mld zł.
Lider czuje na plecach oddech najcenniejszej krajowej marki bankowej - PKO BP, której wartość wzrosła o 3 proc. do 3,7 mld zł.
Dalsze miejsca w kolejności zajęły: PZU - 2,4 mld zł (spadek o 17 proc.), TP SA - 1,8 mld zł (wartość na tym samym poziomie co w ubiegłym roku) i Biedronka - 1,7 mld zł (wzrost o 27 proc.). Na kolejnym miejscu plasuje się TVN - 1,3 mld (wzrost o 1 proc.).
TVN, TVN24, Onet.pl
TVN króluje również w rankingu najsilniejszych mediów i wydawnictw. Pierwsze miejsce zajmuje już kolejny rok. Drugie miejsce zajęło RMF FM, a trzecie Polsat.
Na liście znajdziemy też młodszą siostrę TVN - TVN24, która uplasowała się na 8. pozycji.
Wśród marek należących do grupy ITI znalazła się także telewizja TVN Siedem (10. miejsce), Onet.pl (13), platforma n (22).
Marki za 57 miliardów
Jak pisze "Rzeczpospolita", już dziewięć polskich marek ma wyceny powyżej miliarda złotych. Ich wartość trudno jednak porównywać z czołowymi globalnymi brandami. Biją one na głowę nie tylko polską czołówkę, ale też wszystkich uczestników zestawienia - w sumie ich marki są warte 57 mld zł. Na ponad czterokrotnie więcej wyceniana jest marka Coca-Cola, lider tegorocznego rankingu firmy Interbrand, wyceniana tam na 71,9 mld dolarów, czyli prawie 251 mld zł.
Jeszcze większą przewagę ma zwycięzca rankingu BrandZ firmy Millward Brown - marka Apple, wyceniana na 153,3 mld dolarów.
Źródło: "Rzeczpospolita"
Źródło zdjęcia głównego: TVN24