Premierowy komputer, pierwszy w historii firmy - Booklet 3G, nowe modele telefonów i partnerstwo z serwisem społecznościowym Facebook - to nowozaprezentowane działa, które przeciw konkurencji wytoczyła Nokia.
Nokia kilka dni temu zaskoczyła rynek ogłaszając, że wprowadzi na rynek netbook własnej marki.
Booklet 3G, który ma kosztować 575 euro, będzie korzystał z systemu operacyjnego Windows 7. Fiński koncern zmienia politykę, bo według prognoz firmy IDC rynek komórek ma się w tym roku skurczyć aż o 10 procent - ale w tym samym czasie sprzedaż netbooków ma wystrzelić aż o 127 procent.
Oprócz komputera Nokia pokazała kilka nowych modeli smartphoneów i telefonów muzycznych, które mają pomóc firmie w walce o rynek z iPhonem.
Z kolei dzięki umowie z Facebookiem użytkownicy serwisu Nokia Ovi będą mogli pokazywać swoją lokalizację geograficzną bezpośrednio - i on-line - na swym profilu w portalu społecznościowym.
To nowa strategia fińskiego koncernu, która ma być także stosowana w dziedzinie komputerów. Jak zapowiedział John Hwang, kierujący komputerowym działem Nokii, jej urządzenia mają być integrowane z nowymi usługami internetowymi, co ma zapewnić przewagę nad konkurentami.
Analitycy zwracają uwagę, że wprowadzając swój Booklet Nokia dokonuje połączenia dwóch dziedzin elektroniki użytkowej i przekracza tę samą granicę, którą od drugiej strony złamało Apple swym iPhonem. Firma spod znaku jabłuszka odniosła tym krokiem sukces, jej śladem podążają Acer i Asustek - dotąd producenci komputerów, którzy wypuszczają aparaty telefoniczne.
Źródło: TVN CNBC Biznes