Co drugi mieszkaniec dużego miasta w Polsce robi zakupy w Biedronce - pisze "Rzeczpospolita". Ale Polacy nie są lojalnymi klientami – jedynie co czwarty robi zakupy w jednej sieci.
Jak wynika z najnowszego badania firmy badawczej Market Side, na które powołuje się "Rz", aż 47 proc. ankietowanych z miast większych niż 100 tys. mieszkańców robi zakupy w Biedronce.
Kolejne w badaniu sieci: Real i Carrefour, zanotowały po 33 proc. wskazań.
Nielojalni kupcy
Zdecydowanie jednak nie jesteśmy lojalnymi konsumentami. Z badań firmy wynika, że jedynie 27 proc. robi zakupy w tylko jednej sieci handlowej. Wyniki nie są zaskoczeniem, ponieważ polski rynek handlowy jest zdecydowanie najbardziej różnorodny w Europie.
Nie dość, że działa u nas w zasadzie cała czołówka największych firm handlowych, to jeszcze ciągle trzyma się mocno kilkadziesiąt tysięcy tradycyjnych sklepów spożywczych, których ogółem jest w Polsce ok. 100 tys. - podkreśla "Rz".
Źródło: "Rzeczpospolita"
Źródło zdjęcia głównego: TVN24