Brytyjski McDonald's wprowadza jednolity system szkoleń kończących się powszechnie uznawanym egzaminem. Na "podstawowym kursie dla kierownika zmiany" firma uczy słuchaczy zasad obsługi klienta, marketingu oraz zarządzania.
Brytyjska filia lidera rynku fast foodów otrzymała już pozwolenie na prowadzenie kursów zakończonych egzaminem od rządowego centrum ds. kwalifikacji (The Qualifications and Curriculum Authority ). Koncern zapewnia, że zdobytą wiedzę i doświadczenie można wykorzystać nie tylko w restauracjach McDonald's. - Jest to krok do tego, aby zakończyć stary podział na firmowy i narodowy program szkolenia zawodowego. Skorzystają na tym pracownicy, pracodawcy i cała gospodarka - potwierdza Ken Boston, główny dyrektor w QCA. - Liczymy, że coraz więcej firm będzie tworzyło takie programy - dodaje.
Władze brytyjskiego McDonald'sa od zeszłego roku prowadzą kampanię przeciwko zerwaniu ze stereotypem źle płatnej i niestymulującej do rozwoju tzw. McPracy. - Chcielibyśmy pokazać, że nasze podejście do procesu rekrutacji, szkolenia i rozwoju pracownika wykracza poza tradycyjne ramy i stwarza kursantom szansę na uzyskanie społecznej i zawodowej elastyczności - mówi David Fairhurst, starszy wiceprezes i szef działu rekrutacji w McDonald's.
Źródło: BBC, AP, Reuters, CNN
Źródło zdjęcia głównego: TVN24