Największy na świecie producent towarów luksusowych cieszy się rosnącymi przychodami. LVMH - producent między innymi torebek Louis Vuitton - w trzecim kwartale zwiększył sprzedaż o 14 procent rok do roku.
Przychody grupy w III kwartale wzrosły do 5,11 mld euro z 4,14 miliarda euro rok wcześniej. Rynek oczekiwał wzrostu o 11 procent.
Spółka jest zadowolona z wysokiego popytu na zegarki i akcesoria, a także wina i szampany.
LVMH chwali sobie to, że na luksusy coraz więcej wydają Chińczycy. Poza tym tanie euro sprawiało, że turyści, którzy odwiedzają Europę, chętnie wstępują do sklepów z drogimi markami.
Firma ma nadzieję, że cały bieżący rok będzie udany - w przeciwieństwie do roku 2009, który był dla branży najgorszy od ponad 20 lat.
Do grupy LVMH należą takie marki, jak Moet & Chandon, Hennessy, Louis Viutton, Dior, Tag Heuer.
ram
Źródło: bloomberg.com
Źródło zdjęcia głównego: wikipedia.org