Producent pasztetów ukarany przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za loterię promocyjną. Firma Drosed na opakowaniach swych produktów zachęcała do udziału w sms-owej loterii, ale nie podawała terminu. Klienci mogli się naciąć i wysłać drogiego sms-a już po jej zakończeniu.
Drosed - producent przetworów mięsnych, między innymi pasztetów - reklamował na opakowaniach produktów Wielką Loterię Drosed. Aby wziąć w niej udział należało wysłać sms pod wskazany numer.
Jak jednak ustalił UOKiK, pasztety w opakowaniach z informacjami o promocji można było kupić również po zakończeniu loterii. Na opakowaniach termin, w jaki loteria była organizowana nie był podawany.
Jak podkreśla Urząd, w rezultacie część klientów mogła zostać zachęcona do zakupu produktów lub do wysłania kosztownego sms-a możliwością wzięcia udziału w loterii, która faktycznie już się zakończyła.
UOKiK nałożył na Drosed karę ponad 117 tysięcy złotych. Firma może od decyzji o ukaraniu odwołać się się do sądu.
Źródło: Polskie Radio
Źródło zdjęcia głównego: wikipedia.org