W październiku kolejny miesiąc z rzędu spadła sprzedaż gazet. Największy roczny spadek sprzedaży odnotował "Puls Biznesu". Nowy tytuł, obecny na rynku od 14 września "Dziennik Gazeta Prawna" zanotował sprzedaż na poziomie 107 tys. egzemplarzy.
Sprzedaż "Faktu", lidera rynku pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy, spadła o 4,6 proc. do 457,1 tys. egzemplarzy, drugiej "Gazety Wyborczej" o 12,7 proc. do 334,2 tys. egz., natomiast trzeciego "Super Expressu" o 4,7 proc. do 187,9 tys. egz. – wynika z najnowszych danych sprzedaży ogółem Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Wśród ogólnopolskich dzienników opiniotwórczych najwięcej straciła "Rzeczpospolita", której sprzedaż ogółem spadła o 13,6 proc. do 116,5 tys. egz.
Sprzedaż nowego na rynku "Dziennika Gazety Prawnej", tytułu powstałego w wyniku fuzji "Dziennika" i "Gazety Prawnej" wyniosła w październiku 107,8 tys. egz. Przed debiutem wydawca tytułu zapowiadał sprzedaż na poziomie 110-120 tys. Przed rokiem "Gazeta Prawna" sprzedawała się w 77 tys. egz., a "Dziennik" w 83 tys. egzemplarzy.
Znacznie głębsze spadki dotknęły prasę biznesową. Obniżkę sprzedaży – o 20,2 proc. – zanotował "Puls Biznesu", którego wynik to 14,6 tys. egz. Sprzedaż "Parkietu" z kolei spadła o 29 proc. do 6,8 tys. egzemplarzy. O 10,3 proc. do 54,1 tys. egz. skurczył się wynik największego dziennika sportowego – "Przeglądu Sportowego".
Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna"
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu