Facebook, czyli jeden z najbardziej popularnych portali społecznościowych na świecie, testuje funkcję "kupuj". Ta pozwoli na kupowanie bezpośrednio z witryny serwisu.
Portal społecznościowy Facebook testuje przycisk "kupuj", który pozwoli użytkownikom na dokonywanie zakupów bezpośrednio z witryny serwisu. Z nowej opcji, na razie tylko na próbę, może obecnie korzystać część osób w Stanach Zjednoczonych.
Zakupy przez Facebooka
Według planów przycisk "Kupuj" ma ułatwić firmom obecnym na portalu społecznościowym i reklamującym się na nim sprzedaż swoich produktów i usług. Specjalny "buy button" będzie pojawiać się przy reklamach i postach firm oraz przedsiębiorstw. Przycisk "kupuj" jest widoczny zarówno w wersjach mobilnych Facebooka, jak i na komputerach stacjonarnych. - "Stworzyliśmy tę funkcję dbając o prywatność użytkowników i bezpieczeństwo płatności. To użytkownicy będą decydować, czy ich wybory konsumenckie i informacje o płatnościach będą zapisywane" - informuje Facebook.
Teraz Europa?
Podobną funkcję testuje również Twitter, który również chce wykorzystać tkwiący w portalach społecznościowych potencjał e-commerce. Jeszcze nie wiadomo, czy Facebook" wprowadzi funkcję na stałe i dla wszystkich użytkowników, ale całkiem możliwe, że w najbliższej przyszłości "przycisk" przetestują też internauci w Wielkiej Brytanii.
Autor: msz/hej / Źródło: The Guardian