Moda na odchudzanie i zdrowe odżywianie zmienia polski rynek przekąsek - pisze poniedziałkowa "Rzeczpospolita".
- Pod względem wielkości sprzedaży słonych przekąsek Polska jest w dziesiątce największych rynków przekąsek w regionie Europy, Środkowego Wschodu i Afryki - mówi Chris Hood, szef firmy Kellogg na Europę.
Niewielki wzrost
W 2015 r. Polacy wydadzą na słone i słodkie przekąski ponad 2,5 mld zł, o niecały 1 proc. więcej niż rok wcześniej - prognozuje firma badawcza Euromonitor International. Zmaleć mogą wydatki na chipsy. Według Euromonitora w przyszłym roku mogą one wynieść ok. 962 mln zł wobec niemal 967 mln zł rok wcześniej. - W ostatnich latach wzrost kategorii słonych przekąsek spowolnił, a rynek zaczął ulegać przeobrażeniom - komentuje Piotr Grauer, ekspert firmy doradczej KPMG.
Producenci ograniczają kaloryczność chipsów i chrupek w reakcji na modę na odchudzanie i zdrowy sposób odżywiania. Trend ten sprzyja z kolei dystrybutorom bakalii. - Już ponad połowa bakalii kupowana jest w Polsce jako przekąska. Kilkanaście lat temu udział ten nie przekraczał 10 proc., a bakalie kupowało się głównie jako dodatek do ciast - mówi Marian Owerko, przewodniczący rady nadzorczej Bakallandu.
Autor: mn//bgr / Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: sxc.hu