Szykuje się spadek cen samochodów. Mocny złoty i rosnąca konkurencja skłaniają importerów aut do obniżek i większych promocji - pisze "Rzeczpospolita".
Jak zauważa gazeta, w salonach samochodowych już sypnęło obniżkami. Od kwietnia Toyota obniża ceny w granicach 4 – 7 proc. na większość swoich modeli. Tanieje Mitsubishi: model Lancer od 5 do 10 tys. zł, terenowe pajero o 10 tys., natomiast o 12 tys. outlander – najpopularniejsze w Polsce auto typu SUV.
Swoje ceny obniżył także Chevrolet: na model Aveo o 2 tys., natomiast na terenówkę Captiva o 8 tys. zł. Do obniżek lub wprowadzenia nowych promocji szykują się także inne marki.
– Widać wyraźnie, że akcje promocyjne przybrały ostatnio na sile. Jeżeli złoty utrzyma obecną tendencję, jest szansa na kontynuację obniżek – zapowiada szef Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar Wojciech Drzewiecki. Ale prócz wzmocnienia złotego równie ważnym powodem obniżek jest sytuacja na rynku - pisze "Rz".
Początek roku przyniósł bowiem spadek sprzedaży. – Importerzy i producenci są zmuszeni do walki o klienta. Obniżają więc ceny lub zwiększają wydatki na promocję – tłumaczy w rozmowie z "Rz" Andrzej Halarewicz z firmy Jato Dynamics badającej rynek motoryzacyjny.
Źródło: "Rzeczpospolita"
Źródło zdjęcia głównego: TVN24