Być jak oscypek i bryndza

Najnowsze

Aktualizacja:
Oscypek jako pierwszy trafił pod ochronę Unii

Już 32 polskie produkty zostały zgłoszone do wspólnotowego systemu oznaczeń produktów regionalnych i tradycyjnych. W resorcie rolnictwa podsumowano kampanię promocyjną "Oryginalność pod ochroną".

Kampania prowadzona była od października 2005 roku do czerwca 2007 roku. W momencie uruchomienia całego przedsięwzięcia do systemu oznaczeń zgłoszonych było 9 produktów, a w dniu zakończenia już 32.

Organizatorzy kampanii podkreślili, że realizując taką akcję chcieli dotrzeć z informacjami na temat unijnego systemu ochrony produktów do odbiorców pośrednich, jak dystrybutorzy, hurtownicy, kupcy detaliczni czy restauratorzy, jak też do konsumentów. Podkreślali też, jak wielką wagę ma unijny "patent" w ochronie produktu przed podróbkami i podnosi jego prestiż.

- Nadanie produktowi certyfikatu wiąże się z objęciem nazwy produktu ochroną prawną. Produkty oznaczone jednym z trzech certyfikatów od lat cieszą się również ogromnym uznaniem konsumentów w UE, mimo iż sprzedawane są one nawet po kilkakrotnie wyższych od standardowych cenach - uważa resort rolnictwa.

Jak wyjaśniło ministerstwo, umieszczony na etykiecie produktu symbol jednego z trzech certyfikatów gwarantuje wyjątkowy i specyficzny smak produktu, wynikający z historii, uwarunkowań regionalnych czy też unikalnej tradycji wytwarzania.

Źródło: PAP, APTN